بازدید استاندار و معاون وزیر کشور از مرکز شهید زیادیان/ فخاری: رفع کمبود‌های مرکز شهید زیادیان پیگیری می‌شود

عباسی معاون وزیر کشور، علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و دیگر مسئولان از مرکز ترک اعتیاد شهید زیادیان بازدید کردند.

فخاری در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات سپاه محمد رسول الله (ص) برای مدیریت این مرکز اظهار داشت: اردوگاه شهید زیادیان زمینه و ظرفیت‌های بیشتری برای نگهداری و بازپروری معتادین متجاهر دارد و اگر قرار باشد کار مطالعاتی صورت گیرد باید تمرکز بر این مجموعه باشد. 

وی با اشاره به لزوم رفع کمبود‌های این مرکز تاکید کرد: در حوزه تجهیزات درمانی از جمله دندانپزشکی و همچنین تجهیزات ورزشی اعم از سالنی و خیابانی کمبود‌هایی وجود دارد که در این زمینه شهرداری باید نقش فعالی ایفا کند. 

استاندار تهران ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی نیز باید امکان ایجاد کتابخانه و دسترسی محدود به اینترنت برای معتادین فراهم شود تا در مدت شش ماه که در این محل نگهداری می‌شوند با فضای بیرون ارتباط داشته باشند. 

فخاری سپس با اشاره به لزوم پیش بینی تامین منابع گفت: تکمیل ساز‌های عمرانی این مرکز نیازمند منابع است که باید در طرح مورد نظر این موارد مورد تاکید قرار بگیرد، همچنین اتصال این مرکز به سایر مراکز و مدیریت‌ها نیز ضروری است. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های این مرکز پررنگ شود تا معتادین خود معرف باشند و با معرفی ظرفیت‌ها، معتادین راغب شوند تا به این مرکز رجوع کنند. 

فخاری همچنین اظهار داشت: در طرح مدنظر باید طبقه‌بندی صورت گیرد و سیر درمان، نگه‌داشت و بازپروری معتادین اردوگاه به اردوگاه پیش‌بینی می‌شود تا تنوع محیطی به رشد این افراد کمک کند. 

در ادامه سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) اظهار داشت: این مرکز برای تسهیل‌گری و جمع‌آوری موضوعات آسیب‌های اجتماعی به ویژه معتادین متجاهر می‌باشد. 

وی با اشاره به مشکلات این مرکز تاکید کرد: اگر مشکل اعتبار حل شود، می‌توانیم افزایش ظرفیت پذیرش معتادین داشته باشیم. 

سردار حسن زاده تصریح کرد: در صورت تأمین منابع و کمک مسئولین و هماهنگی‌های لازم مهارت افزایی، ایجاد شغل، امید آفرینی و بازپروری معتادین دنبال می‌شود. 

در ادامه عباسی معاون وزیر کشور عنوان کرد: با توجه به پایین بودن مشارکت در آسیب‌های اجتماعی مقرر شد کارگروهی تشکیل و هزینه‌های موضوع بررسی شود تا به این مرکز بها دهیم. 

گفتنی است در حال حاضر ۱۵۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می‌شود و تا یک ماه آینده ظرفیت این مرکز به ۴ هزار نفر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار