شکایت گروهی از ناشران موسیقی از توئیتر

گروهی متشکل از ۱۷ ناشر موسیقی از توئیتر در دادگاه فدرال تنسی شکایت کردند.

گروهی متشکل از ۱۷ ناشر موسیقی از توئیتر در دادگاه فدرال تنسی شکایت و این شرکت را متهم کردند که با اجازه دادن به کاربران برای ارسال موسیقی بدون مجوز، هزاران نقض حق چاپ را فراهم کرده است.

در این دادخواست گفته شده که توئیتر تعامل کاربران را با کپی‌های نقض‌کننده بی‌شماری از آهنگ‌های موسیقی هدایت می‌کند.

اعضای انجمن ملی ناشران موسیقی، از جمله انتشارات موسیقی سونی، مدیریت حقوق BMG و گروه انتشارات موسیقی جهانی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار غرامت به دلیل ادعای نقض نزدیک به ۱۷۰۰ حق چاپ را درخواست می‌کنند.

در این دادخواست آمده که نقض طولانی مدت حق چاپ از زمانی که ایلان ماسک توئیتر را در ماه اکتبر خریداری کرد بدتر شده و دیگر شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند تیک تاک، فیس بوک و یوتیوب به درستی به موسیقی ناشران مجوز می‌دهند. توئیتر هنوز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دیوید اسرائیلیت، رئیس NMPA در بیانیه‌ای گفت که توئیتر به تنهایی به طور کامل مجوز میلیون‌ها آهنگ در سرویس خود را رد کرده است.

در این دادخواست آمده که توئیتر به طور معمول نقض مکرر کاربرانی را که توئیت‌هایی حاوی موسیقی غیرمجاز ارسال می‌کنند، نادیده می‌گیرد. ناشران اعلام کردند که توئیتر نقض حقوق کاربران را تشویق می‌کند که تعامل و درآمد تبلیغات را افزایش می‌دهد و در عین حال به آن مزیت ناعادلانه نسبت به سکو‌هایی که برای مجوز‌های موسیقی پرداخت می‌کنند، می‌دهد.

ناشران با اشاره به کاهش تعداد تیم‌های حقوقی و اعتماد و ایمنی شرکت از زمان به دست گرفتن کنترل ماسک، اعلام کردند که امور داخلی توئیتر در مورد موضوعات مربوط به این پرونده در هم ریخته است.

منبع: رویترز

برچسب ها: توئیتر ، ناشران ، شکایت ، ایکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار