«اپسد» از ایجاد مرکز منطقه‌ای پارلمانی پایش گرد و غبار حمایت می‌کند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران از حمایت «اپسد» برای ایجاد مرکز منطقه‌ای پارلمانی پایش گرد و غبار خبر داد.

 سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نائب رئیس اپسد در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) و در کمیته تدوین بیانیه پایانی اجلاس، گفت: کشور‌ها باید به بهبود زندگی و محیط زیست مردمی که تحت تحریم هستند، توجه و تعهد بیشتری داشته باشند.

وی با افزودن بندی به بیانیه پایانی اجلاس، خواستار توجه بیشتر کشور‌های عضو اپسد به اثرات تحریم بر زندگی و محیط زیست کشور‌هایی شد که تحت تاثیر اقدامات قهری یکجانبه هستند.

همچنین در این نشست پیشنهاد وی مبنی بر حمایت اپسد از تشکیل مرکز منطقه‌ای پایش گرد و غبار به منظور بهبود کیفیت زندگی ملت‌ها با اکثریت آرا مصوب شد. 

یونگ لی - رئیس اپسد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی با مجمع اپسد از پیشنهاد رئیس فراکسیون محیط زیست ایران استقبال و بر لزوم گسترش فعالیت‌های اپسد و عملیاتی شدن تصمیمات با کمک تخصصی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

گفتنی است  مجمع اپسد (APPCED) که بیش از ۴۶ کشور از اقصی نقاط جهان عضو آن هستند با هدف اتخاذ اقدامات مشترک در حوزه‌های مختلف زیست محیطی و توسعه‌ای و تبادل راهبرد‌های مهم و سیاست‌ها در پیشبرد و تسریع راه حل‌های منطقه‌ای در سال ١٩٩٣ در کره جنوبی ایجاد شده است. دستور کار اصلی کنفرانس بیستم اپسد که ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه در کره جنوبی برگزار شد بررسی موضوعات مرتبط با رشد سبز و تغییرات اقلیمی بوده است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار