ظرفیت ذخایر روغن به ۷۰۰ هزار تن می رسد

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش بازرگانی دولتی گفت: ظرفیت ذخایر روغن کشور حدود ۷۰۰ هزار تن است که ۹۰ درصد این ظرفیت در بنادر قرار دارد.

آقای حجت براتعلی با تأکید بر اینکه ظرفیت عملی مخازن دولتی و خصوصی ذخایر روغن کشور حدود ۷۰۰ هزار تن است، گفت: ۹۰ درصد این ظرفیت در بنادر و ۱۰ درصد نیز در سایر نقاط کشور قرار دارند که عموماً مخازن روغن کارخانجات را شامل می‌شوند.

اوبا اشاره به اینکه بخش بزرگی از ذخایر روغن کشور در نقاط بندری ذخیره می‌شوند، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران، بر اساس تکلیفِ تصویب‌نامه هیئت وزیران، ۳۰۰ هزار تُن روغن خوراکی را به عنوان ذخایر راهبردی، خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند و مابقی نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی، وارد و در بازار مصرف، توزیع می‌شود.

براتعلی با بیان اینکه ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، گفت: بر اساس مقررات، چگونگی و میزان تأمین این محصول توسط شورای خرید که دستگاه‌های نظارتی هم عضو آن هستند، تعیین می‌شود و محصولات خریداری شده در مبدأ، بازرسی و بر اساس استاندارد‌های موجود کشور و تحت نظارت سازمان ملّی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وارد کشور می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران در خاتمه با تأکید بر اینکه ترخیص روغن‌های وارد شده در بنادر شمال و جنوب کشور در جریان است، گفت: برای نمونه، تاکنون، ۵ هزار تُن از محموله ۱۰ هزار تُنی روغن‌های وارداتی در نوشهر، ترخیص شده و مابقی آن نیز در حال ترخیص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار