لزوم ایجاد بستر ساخت فیلم حماسه عشایر عرب خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حماسه جهاد عشایر عرب استان بهترین بستر برای بروز هنر است که می‌توان با تولید فیلم، این اتفاق بزرگ را به نسل جدید منتقل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد گفت: نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان باید در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد و معتقدم هنوز نتوانسته‌ایم، آنگونه که باید دستاورد‌های عشایر عرب خوزستان را که در چند قرن قبل حماسه آفریدند به نسل جدید بیان کنیم.

او می‌گوید: آن روز که استعمار و استکبار به ایران اسلامی هجوم آورد، عشایر عرب خوزستان جزو اولین کسانی بودند که به فرمان جهاد مراجع پاسخ مثبت دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عشایر عرب خوزستان افتخار ایران اسلامی بوده و باید حماسه جهاد عشایر عرب بیش از این به تصویر کشیده شود.

به گفته او آن روز استکبار آمده بود که خوزستان را از ایران جدا کند، اما قوم عرب ما، مانع از این کار شدند لذا به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: در جریان جهاد عشایر عرب خوزستان حدود ۷۰۰ نفر از عشایر شجاع عرب خوزستان به شهادت رسیدند و انگلیسی‌های استعمارگر طعم تلخ شکست را چشیدند.

این مقام مسئول به حضور زنان در واقعه جهاد عشایر عرب خوزستان و افتخارآفرینی آنان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه باید به صورت دائمی در استان برگزار و در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور این حماسه بزرگ به تصویر کشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.