در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وزارت آموزش و پرورش ۴۰ روز است که به سامانه املاک و اسکان متصل است

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: مرجع استعلام و احراز هویت آدرس تمام دستگاه‌های دولتی، سازمان ثبت احوال کشور است.

سجاد سیاح، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش از اواخر خرداد پیش ثبت نام مدارس را آغاز کرده است.

وی افزود: تا کنون حدود ۴۰۰ هزار پیش ثبت نام انجام شده که منطبق با استعلام از مراجع ذی صلاح بوده اند.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دو قانون به نام‌های دوام و هفتم دارد که در این دو قانون کارگروه تعامل پذیری مرجعیت تشخیصی به عنوان مرجع مشخص کردن استعلام‌های دستگاه‌های دولتی است. طبق این سامانه ما استعلام‌های خود را قانونی انجام داده و به سامانه املاک و اسکان (سامانه ثبت احوال) متصل هستیم.

وی افزود: اگر در استعلام‌های ما مغایرتی وجود داشته باشد، به افراد اطلاع می‌دهیم تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان مشکلات پیش آمده را رفع کنند.

سیاح گفت: طبق دو قانون گفته شده مرجع استعلام تمام دستگاه‌های دولتی سازمان ثبت احوال کشور است.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ باید ابتدا قانونی را که تناقض دارد، اصلاح کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش حدود ۴۰ روز است که به سامانه املاک و اسکان متصل شده است و تمام اطلاعات و آدرس افراد را از این سامانه و سازمان ثبت احوال، استعلام و احراز هویت می‌کند.

او ادامه داد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ باید مدارک و اسناد خود را در خصوص این که وزارت آموزش و پرورش در اتصال به سامانه املاک و اسکان کم کاری دارد را ارائه دهد.

پیش از این علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفته بود: برای کمیسیون اصل ۹۰ کم‌کاری وزارت آموزش و پرورش در ثبت‌نام بر مبنای سامانه املاک و اسکان محرز شده است. یک هفته به آموزش و پرورش فرصت داده شده است تا ثبت‌نام‌ها را بر اساس سامانه املاک و اسکان انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
حقوق نیروهای سرایداری و خدماتی را درست کنید
آخرین اخبار