دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک گیلان دائر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این استان خبر داد.

نخستین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان گیلان با اجرای ۱۲ نمایش به مدت یک هفته در شهر‌های این استان، در مراسمی با تجلیل از جمعی از فعالان تئاتر عصر دیروز در تالار مرکزی رشت به کار خود پایان داد.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه این مراسم، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان دائر می شود.

او افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت شد و در سال‌های آینده نیز تکرار خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، باید سهم رویداد‌های هنری که مخاطب کودک و نوجوان دارد، تقویت شود و رویکرد این باشد که سهم بیشتری از فعالیت فرهنگی و هنری به حوزه کودک و نوجوان تعلق گیرد.

ثقتی تصریح کرد: باور داریم تئاتر کودک زبان قابل فهم و مشترک بین متولیان فرهنگی و جمعیت کودک و نوجوان جامعه است و ما هر رسالت و پیامی که در نظر داریم؛ می‌توانیم بر بستر ادبیات و تئاتر کودک و نوجوان انتقال دهیم.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک گیلان دائر می‌شود

برگزاری جشنواره با هدف ترویج فرهنگ، آداب و سنن ایرانی 

محمد تجدد، دبیر نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گیلان نیز گفت: در این جشنواره طی فراخوانی از گروه‌های نمایشی که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند دعوت شد تا محکی برای ارزیابی توانمندی و ظرفیت گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان باشد.

او افزود: در مجموع ۲۵ اثر نمایشی در این جشنواره ارائه شد که پس از بازخوانی و بازبینی این نمایش‌ها ۱۲ اثر به جشنواره راه یافت.

به گفته دبیر نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گیلان، این آثار در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت، رودبار، تولم شهر و صومعه سرا اجرا شد.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک گیلان دائر می‌شود

او تصریح کرد: مضامین آثار ارائه شده این جشنواره در حوزه فرهنگ شهروندی، پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی، آسیب‌های فضای مجازی و پیام‌های آموزنده دیگر برای مخاطبان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.