ارائه خدمات مشاوره به ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد دعاوی خانواده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات مشاوره به ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد دعاوی خانواده خبر داد و گفت : حدود ۲۴ درصد پرونده‌های طلاق به سازش ختم شده است.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه در سه ماه اول سال‌جاری تعداد چهار مرکز مشاوره جدید مجوز فعالیت گرفتند، اکنون تعداد ۱۰۶ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در استان کرمانشاه فعال هستند. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ مرکز مشاوره در کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند، افزود: توسعه دسترسی عموم به خدمات پیشگیرانه در حوزه سلامت روانی و اجتماعی یکی از اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته به بیش از ۳۸ هزار نفر خدمات مشاوره ارائه شده، گفت: این مشاوره‌ها در زمینه‌های خانوادگی، طلاق، پیش از ازدواج، اختلالات روانشناختی، مشاوره کودکان و مشاوره تحصیلی بوده است که به طور میانگین هر فرد دو جلسه مراجعه داشته است. 

شهبازی تصریح کرد: تعداد ۵۴ مرکز مشاوره با همکاری دادگستری در زمینه روابط زوجین، طلاق، خانواده و کودک مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۰ برای مشاوره طلاق و سایر دعاوی خانواده به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند، گفت: پرونده تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر یعنی ۲۴ درصد به سازش ختم شده و به دادگستری ارسال نشده است.

 شهبازی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بهزیستی به منظور مقابله ریشه‌ای با پدیده طلاق را توسعه مراکز مشاوره عنوان کرد، افزود: در این راستا تفاهم نامه بین دادگستری استان و بهزیستی منعقد شده که با «سامانه تصمیم» دوستانه جلوی زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌ایستند و فرصتی دوباره به آن‌ها می‌دهند تا یک‌بار دیگر شانسشان را برای ادامه زندگی امتحان کنند. 

وی گفت: قبل از صدور احکام قضایی در خصوص مسائل خانوادگی از جمله طلاق، حضانت فرزند، ملاقات فرزند و.. افراد بایستی در طی ۴۵ روز چهار جلسه مشاوره داشته باشند و به دلخواه خود مراکز را انتخاب می‌کنند، در صورت سازش پرونده مختومه و بایگانی می‌شود و وارد چرخه دادگستری نخواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه بدلیل مشکلات اقتصادی مراجعه به مراکز کمتر شده است، گفت: افرادی که دارای توان مالی بالا نیستند با مراجعه به ادارات بهزیستی و دریافت "یاران کارت" می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان و یا نیم‌بها مشاوره بهزیستی بهره‌مند شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار