گازرسانی روستاهای جاده کرج - چالوس شتاب گرفت

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: روند اتصال روستاهای بخش کوهستانی و صعب العبور آسارا واقع در حاشیه جاده کرج – چالوس شتاب گرفت و تا ۲ ماه آینده از نعمت انرژی پاک وارزان بهره مند می شوند.

سیدرضا غفاریان  گفت: تاکنون در ۱۰ روستای این بخش علمک ها نصب شده و کمتر از یک ماه دیگر آمادگی نصب کنتور را داریم و تا ۲ ماه آینده تمام روستاهای این مسیر صاحب گاز خواهند شد.

او افزود: بنا بر آمار قبل از سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵ درصد از روستاها و شهر آسارا گاز نداشتند که اجرای این طرح به صورت جهادی دنبال شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: از سال گذشته تاکنون به صورت جهادی و با تخصیص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با به کارگیری ۱۶ پیمانکار گازرسانی به مناطق کوهستانی البرز را با سرعت پیش برده ایم.

غفاریان با تشریح عملیات لوله گذاری برای رساندن گاز به محور کرج - چالوس گفت: از میدان شهر طالقان تا جوستان ۲۰ کیلومتر شبکه فولادی ۱۲ اینچ کار کردیم و از جوستان تا گچسر ۵۴ کیلومتر خط ۱۲ اینچ توسط چهار پیمانکار متفاوت اجرا شد ضمن آنکه از گچسر تا سه راه شهرستانک تا ابتدای جاده روستای مورود و آیگان نیز حدود ۱۰۰ کیلومتر شبکه فولادی احداث شده است.

او با اشاره به شرایط کار در گردنه عسلک و مناطق کوهستانی طالقان و اقدامات انجام شده برای گازرسانی بیان کرد: با وجود این شرایط خیلی تلاش کردیم تا قبل از فرا رسیدن زمستان تا آنجا که در توانمان است طرح را به پیش ببریم.

غفاریان گفت: برای رساندن گاز به روستاها و مردم شب و روز را نمی شناختیم و پیمانکاران ما حتی در سردترین روزهای سال دست از کار نکشیدند و طرح را به پیش بردند به طوریکه حتی در یکی از شب های اسفند ماه ۱۴۰۱ با اجازه از اداره کل راهنمایی و رانندگی کشور جاده را مسدود کردیم تا بتوانیم پروژه را به پیش ببریم و با این اهتمامی که نشان دادیم توانستیم حدود هشت تا ۹ ماه زودتر از موعد همه طرح ها را از لحاظ عمرانی به اتمام برسانیم.

او حجم فعالیت های شرکت گاز استان البرز را در ایام مختلف غیر قابل باور برای شهروندان عنوان کرد افزود: حتی در روزهایی که به دلیل برودت ها و بارش برف امکان فعالیت فنی وجود نداشت از بولدوزر و لودر برای برفروبی کمک گرفته شد.

برچسب ها: گاز رسانی ، گاز شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.