مسئولان موظف هستند به نظرات و پیشنهادات اصناف توجه کنند

استاندار خوزستان گفت: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آن‌ها در مدیریت امور هستیم.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: دولت حامی و در کنار اصناف است و در جهت کمک به مردم این انسجام و همدلی لازم است.

او می‌گوید: ما این روز‌ها که به مسائل استان، کشور و منطقه نگاه میکنیم عموم نگاه‌ها به کشور ایران است؛ مردمی که با انقلاب اسلامی شروع کردند و پشت سر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کردند شایسته این هستند که الگوی ملت‌های منطقه در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و اقتصادی از جمله در بخش بازار و بانک داری اسلامی باشند.

حسینی محراب گفت: برای توریست‌هایی که وارد کشور میشوند اگر شفافیت در مورد قیمت کالا‌ها و خدمات باشد بخش گردشگری تقویت میشود، اما چندگانگی قیمت‌ها و بعضا کاذب بودن و غیر واقعی بودن قیمت‌ها موجب میشود به تدریج توریست‌هایی که به ایران سفر میکنند را از دست دهیم که این امر منجر به شکل گیری یک اقتصاد درونگرا میشود و اقتصاد درونگرا نیز هرگز نمی‌تواند رونق اقتصادی ایجاد نماید. ما باید اقتصاد خود را با بازار‌های کشور‌های منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد.

او می‌گوید: البته موانعی وجود دارد که اتاق‌های بازرگانی و اصناف باید با همفکری و تعامل با مسئولان این مشکلات را حل نموده و کاهش دهند.

استاندار خوزستان گفت: اتحادیه‌ها و صنوف میتوانند با اتحاد با یکدیگر موانع را شناسایی نموده و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند و این کار موجب کمک به دولت برای ایجاد ثبات در بازار میشود و در راستای کاهش مشکلات معیشتی برای مردم خواهد بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آن‌ها در مدیریت امور هستیم.

حسینی محراب گفت: یکی از آفت‌های بازار ما سوداگری دلال‌ها و واسطه هاست که موجب ایجاد اختلاف‌های قیمتی برای کالا‌ها میشوند. احتکار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بعضا مشاهده میشود؛ البته عمده بازاریان شریف ما از این مسائل مبری هستند و امیدواریم چنین مشکلاتی با مشارکت اصناف عزیز در کنار نیرو‌های انتظامی و قضایی کاهش یابند.

برچسب ها: اصناف ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.