استفاده از سازندگان دارای صلاحیت در ساخت و سازها ضروری است

رئیس  انجمن سازندگان شهر تهران گفت: استفاده از سازندگان دارای صلاحیت، زمینه ساز کاهش ساخت و سازهای غیر اصولی و ریزش ساختمان‌ها می‌شود.

 آقای شهاب سعادت نژاد گفت:  یک گود برداری غیر اصولی در شهرک گلستان استان تهران رخ داد که زمینه ساز ریزش ساختمان شد. در این مورد بارها به شهرداری‌ها و نظام مهندسی اعلام شده که ساخت و ساز مطابق ماده ۴ قانون نظام مهندسی باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود و حضور مجریان و سرپرستان کارگاه به ویژه  در تخریب و گود برداری ساختمان‌ها لازم است.

به گفته رئیس انجمن سازندگان شهر تهران، این کار کاملا تخصصی و نیاز به مهارت و تجربه و دانش لازم دارد. مطابق قوانین نظام مهندسی باید قبل از معرفی ناظرين پروژه ها مجری آن را ثبت کنند که متاسفانه در این ساختمان بدون وجود مجری و مسئول ایمنی اجازه کار داده شده است. شهرداری ها نیز بدون توجه به قوانین و ابلاغیه ها اجازه می‌دهند ساختمان‌ها بدون حضور افراد دارای صلاحیت کار تخریب شوند و مراحل گود برداری و ساخت را انجام دهند که هر از چند گاهی شاهد اینگونه حوادث تلخ در استان تهران است. 

او می گوید: در این رابطه اداره کل راه و شهر سازی بارها الزام به استفاده از افراد دارای صلاحیت در ساخت کلیه پروژه های ساختمانی را به شهرداری‌ها و نظام مهندسی اعلام کرده که متاسفانه در اجرای کامل قوانین کوتاهی می‌شود. گود برداری یک کار تخصصی و بسیار مهم در ساختمان سازی است و عدم رعایت نکات ایمنی و اجرای صحیح سازه نگهبان می تواند منجر به ریزش ساختمان‌های اطراف پروژه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار