طرح ارتقاء امنیت محله محور در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور از ابتدای امسال در بیش از هزار محله خبر داد.

فرمانده انتظامی گیلان، در حاشیه برپایی نمایشگاه کشفیات اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور ، با اشاره به اینکه امسال اجرای این طرح یکی از اولویت‌های اصلی ابلاغی از سوی فراجا محسوب می‌شود ، گفت : ٢ هزار و ٧۵٧ محله در مراحل ابتدایی شناسایی قرار دارند و از ابتدای امسال این طرح در هزار و ٣٢٠ محله اجرا شده است.

سردار عزیزالله ملکی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در نیروی انتظامی ، به ویژه در حوزه پیشگیری از جرائم ، افزود: با اجرای این طرح از ابتدای امسال در استان جرایم حوزه‌های مختلف اجتماعی با کاهش ۱۴ درصدی همراه بود. 

وی در ادامه از کشف حدود ٢ تن انواع مواد مخدر در گیلان خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح علاوه بر گشت‌های کلانتری ، از ۱۲۳ واحد خودرویی و ۴۶ واحد موتورسیکلت سوار پلیس هم استفاده شد. 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از دستگیری اعضا و انهدام ٩ گروه حرفه‌ای تهیه و توزیع مواد مخدر هم خبرداد و گفت: ۲۳۷ قاچاقچی مواد مخدر و حدود ۲ هزار معتاد متجاهر هم از سوی پلیس گیلان شناسایی و دستگیر شدند که افزایش ۲۳ درصدی را در دستگیری مجرمان این حوزه نشان می‌دهد.

سردار عزیزالله ملکی، به کشف کالا‌های مظنون به قاچاق از سوی پلیس به ارزش حدود ۱۰۹ میلیارد تومان با افزایش ۱۵ درصدی نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص ۸۵۸ فقره پرونده تشکیل و ۹۰۴ نفر هم دستگیر شدند. 

وی همچنین از بکارگیری هزار و ۱۰۰ نیرو در طرح‌های سالم سازی دریا در استان از اول تیر خبرداد و افزود: ۲۱۰ واحد گشت خودرویی و ۹۸ واحد گشت پیاده تابستان امسال در طرح سالم‌سازی دریا در استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.