انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته ملی المپیک

تفاهمنامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته ملی المپیک میان روسای این دو نهاد، منعقد شد.

همزمان با هفته قوه قضاییه و روزجهانی المپیک، تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی سازمان زندان‌ها و کمیته ملی المپیک باحضور روسای هر دو نهاد منعقد و همچنین طی مراسمی، مسابقات ورزشی زندانیان سراسر کشور با پیام رئیس سازمان زندان‌ها آغاز شد.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی سازمان زندان‌ها و کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: اصلاح و تربیت ازجمله مهمترین رسالت‌ها و ماموریت‌های سازمان زندان‌هاست که در این چرخه بها دادن به ورزش می‌تواند موجب ارتقاء سلامت جسم و روح و روان زندانیان باشد.

وی افزود: امروز با انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته ملی المپیک موجبات تعامل هرچه بیشتر در حوزه ورزش برقرار می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: هر چقدر به ورزش بها بدهیم درچرخه اصلاح و تربیت و بازاجتماعی کردن زندانیان و نیز کاهش نرخ بازگشت مجدد فرد به جرم و بزه موثر واقع خواهد بود.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان زندان‌ها در ارتباط ویدئویی با زندان مرکزی مشهد و با صدور پیامی مسابقات ورزشی زندانیان سراسر کشور را نیز افتتاح کرد.

درحاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری و همزمان با گرامیداشت روز جهانی المپیک، بزرگترین پرچم کمیته بین المللی المپیک (۵ حلقه) با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در محل این کیمته به اهتزاز درآمد.

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و کمیته ملی المپیک با هدف همکاری در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهش‌های مشترک و نیز فراهم ساختن حضور زندانیان در مسابقات ورزشی و آزادی زندانیان ورزشکار واجد شرایط منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار