بیش از چهار هزار و ۵۳۶ تن گوشت سفید و قرمز در گچساران تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: بیش از چهار هزار و ۵۳۶ تن گوشت سفید مرغ وقرمز در این شهرستان از سال گذشته تاکنون تولید شده است.

علی دستلاف مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت:از این میزان گوشت تولیدی بیش از ۲ هزار و ۳۳۶ تن سفید (مرغ) و ۲ هزار و ۲۰۰ تن قرمز بوده است.

وی ابراز کرد: این میزان گوشت سفید در ۲۳ واحد تولیدی مرغ با ظرفیت ۴۸۰ هزار قطعه در هر دوره سه ماهه پرورش تولید شد.

دستلاف ابراز کرد: ۲۹ واحد تولیدی مرغ در شهرستان گچساران با ظرفیت ۵۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۶ واحد مرغداری شهرستان گچساران با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بنا به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی، تخریب ساختمان و فرسودگی تجهیزات از چرخه تولید باز مانده اند.

دستلاف ادامه داد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۱۰ قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی فعال این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: همچنین از سال گذشته تاکنون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت و گاز برای ماشین آلات و پمپاژ‌های کشاورزی در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۰ هزار و ۴۵۳ تن انواع تولیدات فراورده‌های دامی شامل شیر و عسل در گچساران تولید که از این میزان ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن شیر و ۳۵۳ تن نیز عسل بوده است.

دستلاف تصریح کرد: از محل طرح جهش تولید و تبصره ۱۸به متقاضیان طرح‌های دامی، طیور و زنبورعسل ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانک (احداثی و سرمایه در گردش) پرداخت خواهد شد

که هم اکنون متقاضیان به بانک عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۲ هزار و ۸۶ میلیارد ریال طرح‌های اقتصادی در بخش کشاورزی در این شهرستان در دست اجراست.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه ساخت و توسعه سردخانه، کشتارگاه طیور، گلخانه و ... است.

دستلاف ادامه داد: همچنین در این مدت نظارت بر توزیع یکهزار و ۹۱۱ تن انواع نهاده‌های دامی سبوس و ... ازسوی جهادکشاورزی گچساران انجام شد.

برچسب ها: گوشت سفید ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.