رایزنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرام‌اف، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان، در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه‌ای و بین المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر و نزدیک دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بگونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در روابط را بصورت دو جانبه حل و فصل و آن را به مسیر صحیح خود هدایت کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی با تقدیر از تلاش‌های سازنده وزیرامور خارجه در حل و فصل تنش‌ها، گفت وگوی امروز را مثبت ارزیابی و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقی مانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

طرفین در این تماس تلفنی درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فی مابین، از جمله پروژه کریدور شمال – جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفتگو و تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چقدر دیر دیر بررسی می کنید جهت انتشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سر شما به چیز های بیخودی گرم کردند و سر منشا آبهای ارس را دارند تغییر میدهند و پس فردا ارس خشک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
رایزنی با دولت تروریست باکو را متوقف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
"" بیخودرایزنی نکنیداین کاربی فایدست ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
دو ملت همخون ایران و آذربایجان، سلسله صفویه از آذربایجان شروع شد و کل ایران شکل گرفت، ملت آذربایجان نباید خودشو از ما جدا بدونه ما دوسشون داریم. ما کشور همزیستی مسالمت آمیز تمام اقوامیم. با هم قدرتمند و بدون هم همیشه در حال جنگ و خونریزی خواهیم بود و این خواست کشورهایی است که همواره در حال غارت کشورها بخصوص کشورهای غرب آسیا هستند. آیا واقعا کشورهای آفریقایی نمی تونستن پیشرفت کنن یا عقب نگه داشته شدند. هیچ کشوری با قوم گرایی که البته در اون هم مشترکن و قوم یکسانی در دو کشور هست پیشرفت نکرده. مسئله قوم گرایی و پانترک یا پانفارسی وسیله ای برای ایجاد تفرقه است تا کشورهای استعمارگری مثل انگلیس به متامع خود برسند. چرا در آمریکا یا انگلیس بحث قوم گرایی مطرح نیست و از همه جهان مهاجر می‌پذیرند، دلیلش همینه که عرض کردم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
ما شیعیان ایران اسلامی و آذربایجان باهم برادریم
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
در مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان این جمهوری اسلامی بود که از ارمنستان حمایت کرد که باعث ایجاد چنین کدورتی در بین سران آذربایجان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چرا چرت وپرت میگی این ایران بود که حق را به اذربایجان داد وگفت قره باغ مال اذربایجان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
آذربایجانی الان دست نشانده اسرائیل و آمریکاست و دشمن درجه یک ایران اسلامی است . آذربایجان باید به ایران برگردد .
آخرین اخبار