مرکز ناباروری قاین سال آینده راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی مرکز ناباروری قاینات در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بازدید شبانه از بیمارستان قاینات گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و درمان زوج‌های نابارور، مرکز ناباروری قاین تا سال آینده راه اندازی می‌شود.

او همچنین با اشاره به پیگیری‌های متعدد دانشگاه و به خصوص نماینده قاینات و زیرکوه مبنی بر افزایش تخت بیمارستانی گفت: علاوه بر سطح در حال ساخت بیمارستان قاین، با مصوبه‌ای که گرفته شده است ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع دیگر به فضای ساختمانی بیمارستان قاین اضافه می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص کمبود پزشکان متخصص در شهرستان‌ها گفت: پارسال از ۲۲٠٠ پزشک متخصص ۸۰ نفر سهم خراسان جنوبی بود که آبان پارسال جذب شدند.

موسوی میرزایی افزود: قطعاً امسال هم متخصصین برابر ظرفیت از وزارت درخواست خواهد شد ودر فصل تقسیم متخصصین، سهم قاینات برابر نیاز داده می‌شود. 

او بیان کرد: درحال حاضر ۲۹متخصص در قاینات مشغول به فعالیت هستند. 

استخدام پزشکان مشوقی برای ماندگاری در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص کمبود پزشک عمومی نیز گفت: این مشکل سراسری است و اعتبارات طرح پزشک خانواده هم در مجلس گذاشته شده است و ان شاءالله سرعت لازم را بگیرد. 

او افزود: برای رفع کمبود پزشک در استان، وزارتخانه مجاب شده است که هر پزشک عمومی و متخصص درصورت تمایل، به استخدام دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد. در می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص پرداخت کارانه به پزشکان نیز عنوان کرد: تا پایان اسفند ۱۴٠۱ کارانه پرداخت شده است و اگر عقب ماندگی وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته بوده که پیگیر رفع مشکلات پزشکان هستیم. 

شروع ساخت آشپزخانه بیمارستان، کمبود نیروی انسانی ونیروی خدماتی و راه اندازی بخش مغز و اعصاب از درخواست‌های مطرح شده دراین جلسه بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اعتبارساخت آشپزخانه بیمارستان تخصیص می‌یابد و کار آغاز شود. 

موسوی میرزایی افزود: برای راه اندازی بخش مغز و اعصاب طی دو هفته بررسی و سرکشی انجام و این خواسته پزشکان هم انجام می‌شود. 

او درباره ساختمان دانشکده علوم پزشکی قاین نیز گفت: درمصوبات سفر ریاست محترم جمهور اعتبارگذاشته شده و به محض تخصیص، کار شروع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار