خدمات رسانی کارشناسان دامپزشکی سمنان در عید قربان

۴۳ گروه ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی استان سمنان در طرح ۸ ساعته روز عید قربان ۱۴۰۲ آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

حمیدرضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۸ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار متشکل از ۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۰ مسئول فنی و بهداشتی و ۱۶ روحانی ناظر ذبح شرعی دام در ۱۲ نقطه استان برای نظارت بر سلامت گوشت قربانی مستقر می‌شوند.

به گفته حسینی، کشتارگاه‌های دام استان سمنان از ساعت ۶ صبح روز عید قربان تا ساعت ۱۴ همانروز به متقاضیان خدمات رایگان قربانی دام ارائه خواهند کرد تا در محیط مناسب کار ذبح بهداشتی و شرعی دام انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت دسترسی نداشتن یا تمایل افراد به ذبح در منزل یا هر محیط خارج از کشتارگاه نیز هم استانی‌ها می‌توانند با برقرار تماس با شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ بدون پیش شماره، درخواست خود را جهت اعزام گروه‌های سیار دامپزشکی برای نظارت قبل و بعد از ذبح در محل اعلام کنند.

کارشناسان دامپزشکی تاکید دارند اولویت ذبح دام برای قربانی در محیط‌های تایید شده نظیر کشتارگاه است و در صورتی که قربانی در جای دیگری انجام می‌شود، شستشو و ضد عفونی محل ذبح، رعایت مقررات شرعی، استفاده از چاقو تمیز و دستکش ضروری است و گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی نیز به مدت ۴۸ ساعت قبل از مصرف باید در یخچال نگهداری شود و برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام به هیچ عنوان بصورت تازه و گرم مصرف نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار