بهره‌گیری از ظرفیت دریا و مرزهای خشکی برای توسعه سیستان و بلوچستان در حال انجام است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخورداری از مرز آبی و زمینی، همجواری با چند کشور و برقراری ارتباط با کشورهای دنیا از طریق مرز آبی و برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه استان با استفاده از این ظرفیت‌ها در حال انجام است.

 روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در دیدار با رییس هیئت عامل و مدیر عامل هلدینگ معدنی صدر تأمین (زیر مجموعه شستا) با وی اظهارکرد: فعال بودن تمام کارگاه‌ها در زمینه راه‌آهن، فعالیت قرارگاه خاتم در حوزه ترانزیت شمال و جنوب، توسعه جاده‌های بین شهری و روستایی؛ عامل گسترش صنعت حمل و نقل و به تبع آن توسعه همه جانبه استان است.

وی بیان کرد: استفاده از لفظ محرومیت به هیچ عنوان شایسته سیستان و بلوچستان نیست زیرا این استان داری ظرفیت‌های زیادی در زمینه توسعه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان جوانترین استان کشور است، افزود: نیروی انسانی یک مبحث بسیار مهم در توسعه هست و هر جایی توسعه می‌خواهد اتفاق بیفتد نیاز به نیروی جوان خلاق است.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با وزیر صنعت و تجارت کشور افغانستان افزود: فرآوری مواد معدنی افغانستان در داخل ایران به دلیل وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت تجاری و مرزی، ایجاد شرکت‌های مشترک با قطر، چین و افغانستان و توافقات لازم در حمل و نقل بخشی از این توافقات است.

کرمی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبدیل مرزهای استان سیستان و بلوچستان به مرکز صادرات و واردات کشور در دستور کار مسوولان قرار دارد.

وی گفت: در زمینه معادن توافق با کشورهای آفریقایی، آغاز ساخت‌کارخانه‌های فرآوری، فعال کردن معادن مس و طلا، فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مجموعه هلدینگ فولاد و سایر شرکت‌های بزرگ برای توسعه معادن و صنایع وابسته در این استان در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌ شیلات، سواحل، صنعت کشاورزی و کاشت محصولات خاص استان و اقدامات صورت گرفته در زمینه کاشت محصولات به صورت وسیع اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حوزه آب در شمال سیستان و بلوچستان مشکلاتی وجود دارد که به سرعت در حال حل شدن است ولی جنوب استان دارای منابع آبی خوب و زمین‌های حاصلخیزی برای تولید محصول و صادرات آن است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار