تکلیف بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات تولید به بانک‌های قم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بانک‌های قم موظف به پرداخت ۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید هستند.

 عباس شیرمحمدی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه حمایت از تولید موجب رشد تولید و مهار تورم می‌شود، گفت: در جلسه‌ای که با مدیران بانک‌ها داشتیم مصوب شد بانک‌ها ۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان تسهیلات در راستای رونق تولید به این حوزه در سال ۱۴۰۲ پرداخت کنند.

او با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات بانک‌ها به منظور حمایت از بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی افزود: تامین نقدینگی مورد نیاز واحد‌های تولیدی حیاتی‌ترین مولفه‌ای است که هر واحد تولیدی برای استمرار فعالیت به آن نیاز دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: سال گذشته بانک‌های عامل استان قم ملزم به پرداخت تسهیلات هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به فعالین حوزه صنعت و معدن بودند که حدود ۷۰ درصد آن محقق شد.

شیرمحمدی با بیان اینکه مدیریت استان قم برای امسال سیاست حمایت از بخش تولید را بیش از پیش در دستور کار دارد تاکید کرد: مصوبه ارائه تسهیلات بانک‌ها در بخش صنعت و معدن از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان که اواخر ماه گذشته برگزار شد گواه این حرکت است.

او با اشاره به تقسیم تسهیلات رونق تولید سال ۱۴۰۲ برای بانک‌ها در ۳ بخش صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و گردشگری افزود: بانک‌های استان با عنایت به ظرفیت‌های اقتصادی علاوه بر حوزه صنعت و معدن، در بخش کشاوزی نیز ۳۳۲ میلیارد تومان و در بخش گردشگری ۲۳۰ میلیارد تومان موظف به پرداخت تسهیلات در سال جاری هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در مجموع بانک‌های عامل استان قم در ۳ حوزه فوق الذکر در راستای رونق تولید در استان و تحقق شعار سال موظف به پرداخت ۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای سال ۱۴۰۲ هستند.

شیرمحمدی با بیان اینکه بخش تولید با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، تورم و کمبود نقدینگی با مشکلاتی روبروست ابراز امیدواری کرد؛ با برطرف شدن موانع پیش رو، استان قم سهم بسزایی در رشد تولید، مهار تورم و درنتیجه اقتصاد کشور داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار