نسخه‌نویسی‌های زودهنگام برای امورات فرهنگی عوام فریبی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نسخه نویسی‌های زودهنگام در حوزه فرهنگی اقدامات عوام فریبانه است و تجربه نشان داده پاسخ لازم را به همراه ندارد.

امیر رجبی با تأکید بر اینکه هنر می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر و مفید واقع شود و در تبیین و تثبیت در اذهان عموم از هر دستورالعمل و بخشنامه کارگشاتر است، اظهار کرد: در برنامه‌های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این رویکرد را گنجانده ایم.

او ادامه داد: اقدامات فرهنگی دیربازده است و نسخه نویسی‌های زودهنگام تحرکات پوپولیستی است و در حوزه فرهنگی نتایج لازم را بهمراه ندارد.

رجبی ضمن اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه وجود دارد و برخی از آسیب‌ها در استان‌ها فراوانی بیشتری دارد، تصریح کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی حاصل زندگی مدرن امروزی است و در کل دنیا نیز این آسیب‌ها وجود دارد.

او نهاد خانواده را امر مقدسی دانست و اظهار کرد: خانواده در زندگی مدرن از هم پاشیده و در دنیای غرب تعهد زن شوهری از بین رفته و به صورت همباشی شکل یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حاشیه نشینی را از عواقب زندگی مدرن امروزی در شهر‌ها برشمرد و با اشاره به اینکه صنعت در شهر‌ها مستقر شده و کارگران به شهر‌ها کوچ کرده و قشر کم برخوردار بوجود آمده است، اظهار کرد: شکاف طبقاتی پدیدار شده و آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد، بزهکاری، سرقت و ... را بوجود آورده است.

رجبی با بیان اینکه در جامعه اسلامی بروز آسیب‌های اجتماعی نباید باشد و یا لااقل کم باشد، گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در حال گذر از سنت به مدرنیته است و ما باید برنامه ریزی کنیم که چگونه بتوانیم در این گذر اجباری مدیریت خوبی داشته باشیم و عوارض نامطلوب زندگی مدرن را کاهش دهیم و سنت و آداب خود را نیز حفظ کنیم.

او عوارض نامطلوب زندگی مدرن را یکی از چالش‌های فرهنگی امروز کشور بیان کرد و افزود: عوامل مختلفی برای پدیده‌های اجتماعی دخیل است و عامل فرهنگی یکی از عوامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی است.

این مقام مسئول استان با اعلام اینکه آسیب‌های اجتماعی فعلی کشور نتیجه عملکرد نامطلوب و یا نداشتن عملکرد مطلوب در عرصه فرهنگی در سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: پیری جمعیت و کاهش میل به ازدواج و کاهش میل به فرزندآوری از جمله مسایل پیش روی جامعه فعلی می‌باشد.

رجبی گفت: هنر، ماندگار، اثرگذار، جذاب و پخش شونده است و در بحث فرهنگ سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی میتوانیم از هنر‌های مختلف فیلمسازی، تئأتر، کاریکاتور، تجسمی، نقاشی، انیمیشن و ... و همچنین ادبیات و موسیقی کمک بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار