بیمارستان بین المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی افتتاح شد/وزیر بهداشت: ‌ایران‌ در سلامت قوی‌ترین در منطقه است

بیمارستان ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

 بیمارستان ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک صبح سه شنبه با حضور امیر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

  این بیمارستان ۹۶ تختخوابی با یازده هزار مترمربع زیربنا، شامل کلیه بخش‌های جنرال، جراحی، زنان، نوزادان، پاراکلینیکی و ... است.

همچنین این مرکز درمانی با دستگاه‌های پیشرفته پزشکی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، اکسیژن درمانی، اتاق‌های هایپرمال و ... جهت رفاه شهروندان منطقه مکران تجهیز شده است.

بهرام عین‌اللهی در مراسم افتتاح این بیمارستان حوزه سلامت را از مهم‌ترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، در سلامت قوی‌ترین در منطقه است و در بسیاری از شاخص‌ها فاصله بسیار زیادی با منطقه داریم. 

قدرت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدرت نظامی، قدرتی نرم است

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به کنارک با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدرت نظامی، قدرتی نرم است، افزود: امروز در حوزه پزشکی در ایران اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

امیر دریادار ایرانی   گفت: بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت کنارک در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مَکُران توسط وزارت بهداشت و نیروی دریایی ارتش و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در فضایی به وسعت پنج هکتار به بهره برداری رسید.

وی   اظهارداشت: امروز خوشالیم که بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک افتتاح شد.

وی افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی شامل اورژانس، کلینیک تخصصی، بخش‌های بستری زنان ،مردان و اطفال، جراحی داخلی، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو، فیزیوتراپی، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه و دندانپزشکی و بخش‌های آموزشی شامل آمفی تئاتر، کتابخانه، پاویون و کلاس‌های درسی هست که به منظور آموزش در جنب این بیمارستان طراحی و ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،گفت: در این منطقه از استان سیستان و بلوچستان بیمارستانی با این امکانات و وسعت وجود نداشته که این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد حوزه سلامت و بهداشت و درمان منطقه داشته باشد و بنای بیمارستان در نقطه‌ای احداث شده که امکان دسترسی آسان و سریع برای عموم مردم در تمام ایام هفته به صورت شبانه‌روز میسر باشد.

۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان کنارک هزینه شد

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای ساخت بیمارستان نیروی دریایی کنارک ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیروی دریایی هزینه‌ شده است.

 محمد کرمی  در مراسم افتتاح بیمارستان کنارک که با حضور وزیر بهداشت و فرمانده ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد اظهارکرد: پروژه ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی کنارک از سال ۱۳۹۰ به دنبال سفر استانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کلید خورد و طراحی آن آغاز و بهترین نقطه از نظر دسترسی مردم برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: از نظر زیربنایی کل این بیمارستان ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع است که ساختمان اصلی آن ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع بوده و در کنار آن ساختمان های جانبی و آموزشی نیز قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از سال ۱۳۹۲ تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت و درمان جهت تجهیز و آماده سازی بیمارستان کنارک منعقد شد که اکنون کار تجهیز این بیمارستان به پایان رسیده است.

وی اذعان کرد: همچنین برای به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز برای این بیمارستان نیازمند همیاری وزارت بهداشت و درمان هستیم.

کرمی بیان کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی از جمله رادیولوژی، اورژانس، سی تی اسکن، بستری مردان، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و دندانپزشکی است و افزون بر آن در کنار این بخش‌ها یک مجموعه آموزشی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: از نظر استعداد سازمانی در این بیمارستان تمام تخصص‌ها دیده شده و تاکنون ۵۰ درصد پزشکان تامین شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران که برای راه اندازی این بیمارستان همیاری کردند، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی ارتش برای رفاه حال مردم صورت گرفته است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mmm
۰۹:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
تبریک به مردم عزیز بلوچستان. و شیر مرد چابهار جناب سعیدی