تخریب ۲۰ ویلای لاکچری غیرمجاز در گلستان

استاندار گلستان گفت: یکی از مسائلی که در استان با آن مقابله جدی شده، برخورد با ساخت بنا‌های غیرمجاز لاکچری بوده که تاکنون ۲۰ ویلای لاکچری در استان تخریب شده است.

علی‌محمد زنگانه در دیدار با سردار محمدرضا یزدی رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری،گفت: استان گلستان در بکارگیری از سامانه پنجره واحد زمین جزء استان‌های پیشرو در کشور است.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در استان گلستان، برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به ویژه در اراضی باغی و زراعی است.

استاندار گلستان گفت: تشکیل پرونده، اخذ رای و اجرای احکام قضایی در اراضی زراعی و باغی ۹۸ درصد در استان رشد داشته و نشان می‌دهد در این زمینه با جدیت در حال اقدامات اثربخش و ارزشمندی هستیم.

زنگانه تاکید کرد: یکی از مسائلی که در استان با آن مقابله جدی شده، برخورد با ساخت بنا‌های غیرمجاز لاکچری بوده که تاکنون ۲۰ ویلای لاکچری در استان تخریب شده است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۷۳۸ مورد پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع شده که از این تعداد، برای اراضی جنگلی ۲۸۸ مورد ۱۲۶ هکتار، اراضی مرتعی ۲۲۴ مورد یک هزار و ۱۰۰ هکتار و اراضی ساحلی ۱۵ مورد ۴۱ هکتار بوده است.

استاندار گلستان گفت: موضوعات پیشگیری، مقابله و مواجهه قضایی و انتظامی با مفاسد اقتصادی جزء مسائل ویژه‌ای است که اولویت اقدامات در استان گلستان است.

زنگانه تاکید کرد: سرانه تولید در استان گلستان نصف میانگین کشوری است و درآمد نا خالص استان در یک سال کمتر از درآمد کارخانه یکی از استان‌ها است.

او افزود: نیمی از اراضی استان شوره‌زار است که متاسفانه در گذشته با وجود چنین ظرفیتی، شاهد توسعه صنعتی نبوده‌ایم و ما تلاش داریم در کنار توسعه گردشگری، توسعه صنعتی و زیرساختی، حفظ اراضی طبیعی و با ارزش را هم شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.