ضرورت تامین روشنایی فضا‌های عمومی شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: در راستای استقبال مردم از فضا‌های عمومی شهر در فصل تابستان روشنایی معابر، خیابان‌ها و فضا‌های عمومی باید افزایش پیدا کند.

محمدحسین واحدیان در جلسه با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: تعامل بین شهرداری و شرکت برق که یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسانی می‌باشد بسیار حایز اهمیت است و خروجی این تعامل می‌تواند دستاورد‌های خوبی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

شهردار شهرکرد افزود: با توجه به اینکه شهروندان طی دوره‌ای درگیر ویروس کرونا بودند و از فضا‌های عمومی شهری کمتر بهره‌برداری کردند شهروندان و مسافران به فضا‌های شهری ورود کردند که می‌طلبد فضا‌های مطلوب‌تری برای آن‌ها ایجاد کنیم که مخاطب آن‌ها مدیریت شهری و دستگاه‌های خدمات‌رسانی می‌باشد.


بیشتر بخوانید


وی، ترافیک را یکی از مهم‌ترین معضلاتی شهرکرد بیان و اضافه کرد: شهرداری و اعضای شورای اسلامی در تدوین بودجه امسال چند موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم که بخشی از آن‌ها طی سه ماه اول سال انجام شد.

واحدیان ادامه داد: در ابتدا در راستای حل مشکلات ترافیکی، طرح جامع ترافیک شهرکرد که در واقع یک چشم‌اندازی از اقدامات ترافیکی را به ما می‌دهد، را مجوزات لازم اخذ شد و این سند، سندی خواهد بود برای اینکه بتوانیم مسیر‌های دوچرخه، ایستگاه‌های پارک‌سوار و... همه این موارد در آن پیش‌بینی‌شده و یک نگاه بسیار خوبی به شهر و توسعه شهر شده است.

وی افزود: اتصال جاده نمایشگاه به میدان قمربنی‌هاشم (ع) بار ترافیکی ما را کاهش می‌دهد و قفل بخشی از ترافیک میدان شهداء و میدان معلم با اجرای این پروژه شکسته می‌شود.

واحدیان گفت: در طرح جامع ۱۱ طرح تقاطع داریم که سه تقاطع میدان معلم، طالقانی به کاشانی بوده است که در راستای اجرای تقاطع بوعلی سینا اقداماتی شده و عقب‌نشینی خیابان فردوسی شمالی در اولویت است.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: عقب‌نشینی خیابان بوعلی‌سینا ۵ پلاک و فردوسی شمالی و ولیعصر جنوبی از جمله خیابان‌های در اولویت کاری شهرداری می‌باشد و برای عقب‌نشینی معابر و خیابان‌ها نیاز به همکاری شرکت برق داریم و آماده مذاکره هستیم.

وی با اشاره به روشنایی سطح شهر افزود: در فصل تابستان هستیم و مردم از فضا‌های عمومی به ویژه در شب به خوبی استفاده می‌کنند که می‌طلبد روشنایی فضا‌های عمومی تامین تا مردم فضا‌های شهری را ببینند.

واحدیان با اشاره به پیاده‌رو سازی افزود: در بافت فرسوده کف‌سازی و جداره سازی انجام می‌شود که اگر همزمان در قالب اعتبارات زمینی شوند و زیرسازی مناسب انجام شود زیبایی کال دو چندان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار