۱۳۰۰ پرس طعام علوی دهه ولایت در شهرستان چگنی توزیع می‌شود

فرمانده سپاه دوره چگنی گفت: ۱۳۰۰ پرس طعام علوی دهه ولایت در شهرستان چگنی تهیه و توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد علیزاده بازگیر فرمانده سپاه دوره چگنی اظهار داشت: عید غدیر معروف به عید ولایت است و مفهوم ولایت اسلامی به وسیله پیامبر اکرم (ص) مصداق روشن و عینی یافت.

او افزود: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر حضرت علی (ع) را مولی و سرپرست مسلمانان معرفی کرد تا بر همگان روشن شود که امامت و ولایت در حقیقت ادامه دهنده راه رسالت است.

فرمانده سپاه دوره چگنی عنوان کرد: ایمان به ولایت و التزام عملی به آن ریشه در توحید ربوبی دارد و حکم عقل و نقل بر همه مسلمانان واجب است.

او یکی از سنت‌های حسنه این روز را اطعام و غذا دادن به مومنان دانست و بیان کرد: طبق روایات متعدد اطعام کردن در این روز بسیار حسنه و مورد تاکید است.

علیزاده بازگیر با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج چگنی گفت: برنامه‌های فرهنگی و تهیه و توزیع ۱۳۰۰ اطعام علوی در دهه ولایت و امامت در این شهرستان انجام می‌گیرد.

او تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا عید غدیر را به‌صورت پرشور و پررنگ برگزار کنیم، نباید غدیر به دست فراموشی سپرده شود، حادثه غدیر برای مسلمین درس است بنابراین اگر در زنده نگه داشتن غدیر تلاش نکنیم با آن افرادی که فراموش کنندگان پیام غدیر در زمان صدر اسلام بودند فرقی نخواهیم داشت.

فرمانده سپاه دوره چگنی اظهارداشت: روز عید غدیر به نوعی روز کامل شدن دین است و پیامش این است که دین خدا با ولایت کامل خواهد شد.

او افزود: در روز عید غدیر به مسلمانان مسیر و راه تعالی و هدایت به آن‌ها معرفی و چراغ پر فروغ ولایت برایشان معرفی شد.

 

برچسب ها: غذا ، دهه ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.