معاون وزیر صمت:

ایران با عضویت در سازمان شانگهای بازارهای بین‌المللی را فتح خواهد کرد

برادران گفت: روز گذشته عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قطعی شد که به فتح بازار‌های بین‌المللی و تحقق افق‌های صادراتی کمک خواهد کرد.

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۱۲۰۰ واحد صنعتی در هرمزگان فعال هستند و ما هیچ واحد صنعتی بزرگ تعطیلی در استان هرمزگان نداریم.

وی با تجلیل از اقدامات استاندار هرمزگان در حوزه صنعت، افزود: اقداماتی که امروز شکل گرفته در صورت استمرار در سال‌های آینده هرمزگان را به یک استان صنعتی ویژه به خصوص در اقتصاد دریا تبدیل خواهد کرد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت  ادامه داد: سال گذشته رشد ۹.۵ درصدی در صنعت کشور محقق شد که نسبت به رشد ۳.۳ درصدی سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی است و این روند‌ها ما را امیدوار می‌کند که آینده‌ای روشن برای بخش صنعت پیش رو باشد.

برادران ابراز داشت: روز گذشته عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قطعی شد که به فتح بازار‌های بین‌المللی و تحقق افق‌های صادراتی کمک خواهد کرد البته باید به زنجیره‌های پایین دست نیز توجه داشته باشیم تا توسعه پایدار و هماهنگ محقق شود.

وی ادامه داد: اگر در صنعت از استان هرمزگان خرید نکنیم و مالیات صنعت را در استان پرداخت نکنیم یعنی به مردم و مدیریت استان احترام نگذاشته‌ایم و از این رو اعلام می‌کنیم که لیست شرکت‌هایی که مالیات خود را در استان پرداخت نمی‌کنند به ما بدهند تا در تهران راهکار آن را مشخص کنیم چرا که موضع دولت نیز مبتنی بر همین موضوع است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت بیان‌کرد: ۲۰۹ جلسه تسهیلی برگزار کردن در استان هرمزگان، کار آسانی نیست که همین امر نیز موجب شده است هرمزگان رتبه دوم را در صدور جواز‌های تاسیس صنعتی کشور کسب کند و بودجه شهرک‌های صنعتی رشدی ۱۰ برابری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.