امضای توافقنامه همکاری‌های دفاعی میان انگلیس و لهستان

انگلیس و لهستان یک توافقنامه جدید در زمینه تعمیق همکاری‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی امضا کردند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه و بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، در محل خانه لنکستر با زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان و وزیر دفاع ملی این کشور دیدار و توافقنامه «مشارکت ۲۰۳۰» را امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت انگلیس، این مشارکت اولویت‌های مشترکی را در مورد موضوعاتی همچون بلاروس تا چین، و همکاری در زمینه توانایی دفاعی و عملیاتی تعیین می‌کند. این توافقنامه بر اساس پیمان همکاری دفاعی و امنیتی ۲۰۱۷ انگلیس و لهستان به امضا رسیده است.

این توافقنامه بر تعهد انگلیس و لهستان برای ایستادگی در کنار هم در حمایت از یک نظام بین‌المللی انعطاف‌پذیر که از آزادی، حاکمیت و تمامیت ارضی محافظت می‌کند استوار است و بر دفاع از حقوق کشور‌ها و دولت‌ها برای تجارت عادلانه و تعیین آینده‌شان تاکید می‌کند.

براساس این توافقنامه همکاری دو کشور باید در جهت تقویت رزمایش‌های نظامی برای افزایش قدرت بازدارندگی و دفاعی ناتو در اقیانوس هند و آرام گام بردارند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: همانطور که انگلیس و لهستان با هم برای حفظ آزادی در اروپا در طول جنگ جهانی دوم جنگیدند، امروز نیز یک بار دیگر در کنار هم ایستاده‌اند و در خط مقدم حمایت بین‌المللی از اوکراین قرار دارند. توافقنامه مشارکت ۲۰۳۰ ما، انگلیس و لهستان را متعهد به همکاری بیشتر دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی در آینده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار