سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی لرستان تزریق شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی کمتر از ۲ سال گذشته به پروژه‌های زیرساختی استان تزریق شده است و امید می‌رود با ایجاد زیرساخت ها، شرایط اشتغال و تولید در این منطقه بهبود یابد.

 احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان اظهار کرد: در گذشته شرایط سرمایه‌گذاری در لرستان مطلوب نبود که اکنون این وضعیت تغییر کرده، اما بازهم شرایط باید بهتر شود.

او گفت: نمی‌توان تمام مشکلات را بر گردن دیگران انداخت چراکه زمان مسوولیت ما هم روزی به پایان می‌رسد و مدیران گذشته محسوب می‌شویم، اما از دیرباز به استان توجه نشده است بنابراین باید با فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و رونق تولید را ارتقا دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان سومین استان پر بارش کشور است افزود: سال گذشته میانگین ۵۰۰ میلی متر بارش باران گزارش شد بنابراین کشاورزی، دامپروری و گردشگری از اولویت‌های استان می‌باشد، اما به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب، در حوزه کشاورزی مشکل کم آبی وجود دارد.

دالوند گفت: ۹ مرکز استان از جمله خرم آباد به خطوط ریلی وصل نیست که این موضوع، ضروری و در توسعه و سرمایه‌گذاری موثر است و در این راستا ادامه پروژه ریلی از مرکز لرستان به اندیمشک طی نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

او با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی پروژه‌ها تصریح کرد: ۹۷۶ پروژه لرستان در ابتدای فعالیت دولت کنونی بلاتکلیف بود که اکنون ۲ پروژه راکد است و پروژه‌های تاثیرگذار با توجیه اقتصادی فعال هستند چراکه توسعه زیرساخت‌ها با هدف رونق تولید و اشتغالزایی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: اگر سه بیمارستان در دست ساخت لرستان تکمیل شود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد که در این راستا برای تامین ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد تلاش بسیاری صورت گرفت.

 

برچسب ها: تسهیلات ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.