تکریم و معارفه امام جمعه ورزقان با حضور حاج آقا آل هاشم

معارفه با حضور حاج آقا آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، حجت الاسلام علیرضا فضلی به عنوان امام جمعه جدید ورزقان انتصاب و از خدمات ارزنده حجت الاسلام پورمحمد امام جمعه ورزقان قدردانی شد.

حاج آقا آل هاشم در این مراسم با تبریک عید بزرگ غدیر و با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که فرمودند اجرای عید غدیرفقط بحث نصب جانشین برای پیامبر نبود و دوجنبه مهم داشت جنبه اول نصب جانشین برای پیامبر بود و جنبه دیگر این قضیه توجه دادن مردم به مسئله امامت بود. 

 نماینده ولی فقیه در استان درخصوص جایگاه امامت در اسلام افزود: امامت یعنی پیشوای انسان‌ها و پیشوای جامعه در امر دین و دنیا و لازم است که ما عید غدیر را عزیز و محترم بشماریم. بودن شک واقعه غدیر نقش سازنده قابل توجه درتعیین مسیر آینده اسلام داشت، این واقعه بزرگ در واقع پبامبراکرم مهمترین ماموریت رسالت خود را انجام داد و به لحاظ اهمیت موضوع رسول گرامی اسلام می‌فرمایید روزعید غدیربرترین عید‌های امت من است. 

وی گفت: باید همیشه این عید را عزیز و محترم بشماریم چراکه زنده نگهداشتن غدیر زنده نگه داشتن اسلام است و موجب وحدت امت اسلامی و توجه به ولایت فقیه است.

حجت الاسلام  آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام جمعه با دیگر مسئولیت‌ها فرق می‌کند، افزود: هرکس که در این جایگاه قرار بگیرد باید پدری کند و نقش پدری داشته باشد و تمام جریانات که در داخل نظام هستند باید امام جمعه برای همه آن‌ها نقش پدری داشته باشد و الحمدوالله حجت الاسلام پورمحمد در این ۵ سال گذشته نقش مهم و قابل ارزش در شهرستان ورزقان داشته است و انصافا در شهرستان موفق و پرتلاش بودند و سرباز ولایت بودند و مردم به وی علاقه داشتند و علیرغم میل باطنی بنده که نمی‌خواستم مسئولیت امام جمعه ورزقان را از دست بدهد، ولی مشکلات خانوادگی که دارند چاره‌ای جز قبول خواسته وی را نداشتیم.

وی افزود: حجت الاسلام فضلی امام جمعه جدید ورزقان که سابقه ۳ سال در امام جمعه شهر ترکمن چای داشت و حضور موفق داشت، استاد ولایی و فرد محترم و با ارزش است و امیدوارم با همیاری مردم خونگرم و فداکار و مسئولین شهرستانی و استانی در بخش‌های مختلف وی را همراهی نمایند.

 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود وجود مجتمع مس سونگون ورزقان را فرصت مهم و طلایی در شهرستان دانست و تاکید نمود: دست بدست هم دهید در جهت توسعه و آبادانی شهرستان اقدامات مهم و قابل توجه زیادی، انشالله به بار بنشیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.