اعتراف اوکراین به انفجار پل کریمه

وزارت دفاع اوکراین اعتراف کرد که برای شکستن لجستیک روسیه به پل کریمه حمله کرده است.

انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در پل ۱۹ کیلومتری شبه جزیره کریمه به منطقه کراسنودار در سرزمین اصلی روسیه در ۸ اکتبر ۲۰۲۲ منجر به کشته شدن سه نفر شد و باعث شد بخشی از جاده به دریا سقوط کند. کی‌یف از پذیرفتن مسئولیت خودداری کرد، با این حال مقامات آن در پست‌های توییتری از این حمله ابراز خرسندی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین اعتراف کرد که مقامات کی‌یف در پاییز سال ۲۰۲۲ به پل کریمه حمله کردند.

او روز شنبه در تلگرام نوشت: ۲۷۳ روز از اولین ضربه به پل کریمه برای اخلال در تدارکات روس‌ها می‌گذرد.

تاکنون، رژیم کی‌یف از پذیرفتن مسئولیت حمله به پل ۱۹ کیلومتری - طولانی‌ترین پل در اروپا که شبه جزیره کریمه و منطقه کراسنودار روسیه را به هم متصل می‌کند، خودداری کرده بود.

کریمه در مارس ۲۰۱۴ پس از همه پرسی که در آن بیش از ۹۶ درصد از رای دهندگان شبه جزیره "آری" به اتحاد مجدد با روسیه گفتند، دوباره به روسیه پیوست. این پل توسط رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در ماه می ۲۰۱۸ افتتاح شد.

یک کامیون در روز ۸ اکتبر در بخش جاده پل کریمه منفجر شد. هفت مخزن سوخت یک قطار باری در بخش ریلی مجاور آتش گرفت و سه نفر کشته شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، انفجار در پل کریمه را یک حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی خواند.

بلافاصله پس از این حمله، مقامات روسیه مجموعه‌ای از اقدامات را برای ترمیم خسارات و تضمین روابط حمل و نقل پایدار بین کریمه و قلمرو کراسنودار اعلام کردند. پوتین شنبه شب فرمانی را برای افزایش امنیت برای عبور و مرور حمل و نقل از تنگه کرچ و همچنین زیرساخت‌های برق و انرژی در این منطقه امضا کرد.

در آن زمان، مقامات اوکراین از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور این کشور در یک سری پست‌های پرمعنا در شبکه‌های اجتماعی به مسئولیت کی‌یف در قبال این حادثه تروریستی اشاره کردند. میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌ جمهور اوکراین حمله به پل را «آغاز» خواند و گفت «همه چیز غیرقانونی باید نابود شود» و «هر چیزی که به سرقت رفته باید به اوکراین بازگردانده شود».

ظاهراً دو مقام ارشد اوکراینی نیز به نیویورک تایمز گفتند که اطلاعات اوکراین در پس حمله به پل بوده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) یک هفته پس از حمله اعلام کرد که اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین در پشت این انفجار بوده است و کنترل جابجایی محموله در کل مسیر و تماس با شرکت کنندگان در این طرح جنایی توسط یک کارمند اداره اطلاعات اصلی اوکراین انجام شده است.

روسیه در پی حمله به پل پس از تایید دخالت نیرو‌های ویژه اوکراینی، یک سری حملات موشکی به عمق اوکراین انجام داد. این حملات زیرساخت‌های انرژی اوکراین و پایگاه‌های فرماندهی و ارتباطات نظامی اوکراین را در سراسر این کشور هدف قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خخخخخخ خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
وقتی ۹۶ % نمیخوان دیگه کسی حق نداره مزاحمشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
بی سواد کریمه جزبی از خاک اکراین است.پوتین متجاوز باید اعدام شود.
آخرین اخبار