مدیر جهادکشاورزی بوکان:

خرید توافقی، قیمت جو را به نفع کشاورزان افزایش داد/ ۹ هزار و ۹۰۰ تومان

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: خرید توافقی جو، قیمت این محصول را به نفع کشاورزان در بازار افزایش داد و موجب رضایت بیشتر این قشر شده است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: قبل از اعلام شروع خرید توافقی جو، قیمت این محصول در بازار به ازای هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال بود، اما با تعیین قیمت توافقی جو در مرکز خرید جنوب آذربایجان‌غربی به ۹۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با شروع فصل برداشت جو، شرکت پشتیبانی دام آذربایجان‌غربی مرکز خرید توافقی این محصول برای شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی را در شهرستان اشنویه دایر کرد و همین امر باعث افزایش قیمت جو شده است.

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی جاری در مجموع هشت هزار هکتار از مزارع این شهرستان به محصول جو اختصاص یافته است که از این مقدار ۶ هزار هکتار به صورت دیم و ۲ هزار هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۳ هزار تُن محصول جو در این شهرستان برداشت شود، ادامه داد: کشاورزان بوکانی در مزارع آبی از ارقام جو «بهمن»، «مهتاب» و در مزارع دیم از ارقام جو «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

امینی‌خواه گفت: کشاورزان و بهره‌برداران در صورتی که از بذر‌های مرغوب، اصلاح شده و ضدعفونی شده با رعایت تاریخ مناسب کشت استفاده و به موقع با علف‌های هرز مبارزه و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مروجان و کارشناسان ترویج و زراعت و حفظ نباتات عمل کنند، دستیابی به تولید بالا به طور کامل امکان‌پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: مقاوم بودن این محصول در مقابل کم آبی، رعایت تناوب زراعی و مقاوم بودن این محصول در مقابل آفات و امراض گیاهی از جمله دلیل تمایل کشاورزان این شهرستان برای کشت جو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.