چینی ها بیشترین سهم خودرو بازار جهان را در اختیار دارند

خودروسازان چینی اکثریت سهم بازار خودروی چین و بزرگترین بازار جهان را در اختیار دارند.

این اولین باری است که خودروسازان چینی اکثریت سهم بازار خودروی چین و بزرگ‌ترین بازار جهان را در اختیار دارند. بازار خودروی چین در چهار دهه گذشته، تحت تسلط برند‌های معتبر جهانی مانند فولکس‌واگن و تویوتا بوده است که در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای چینی فعالیت می‌کنند، اما قیمت‌های رقابتی، عرضه سریع‌تر مدل‌های جدید و ظهور خودروسازان برقی داخلی پویایی برند‌های خودروی ساخت چین را تغییر داده است.

چین در سه ماهه اول سال جاری از ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در جهان عبور کرد.

الیکس پارتنرز پیش‌بینی کرد که فروش کلی خودرو در چین در سال جاری با رشد ۳ درصدی به ۲۴.۹ میلیون دستگاه برسد و به سطح فروش قبل از کووید- ۱۹ بازگردد. این شرکت پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۳۰ به ۳۰.۶ میلیون دستگاه خودرو برسد، که پیش‌بینی کرد بیش از نیمی از خودرو‌های فروخته شده در چین خودرو‌های برقی باشند.

سازندگان چینی خودرو‌های برقی از تمرکز بر ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های پیشرفته کمک راننده در خودرو‌های ارزان‌تر نیز جایگاه خود را به دست آورده‌اند. استفان دایر، سرپرست مشاور خودرویی الیکس پارتنرز در آسیا گفت که این رقابت، خودروسازان چینی را در سال‌های آینده برای خودروسازان جهانی تثبیت‌شده مانند تسلا مختل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دایر پیش بینی کرد فروش سالانه خودرو‌های با مارک چینی در بازار‌های خارج از کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۹ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
البته خودروهای تحت لیسانس نه خودروهای خودشون