پیشرفت ۹۵ درصدی طرح پایدارسازی آب در تبریز

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی طرح رینگ جنوبی آب تبریز خبر داد و گفت: این طرح با هدف پایدارسازی و یکسان سازی کیفیت آب شرب این شهر در دست اجراست.

آقای غفارزاده در جریان بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو از طرح های خط دوم آبرسانی و رینگ جنوبی کلانشهر تبریز اظهار کرد: آب شرب تبریز از چهار منبع خط آبرسانی زرینه رود ۵۵ درصد، خط آبرسانی نهند ۱۳ درصد، ۱۱۵ حلقه چاه ها در دامنه های سهند (هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) ۳۱ درصد و قنات ها یک درصد تامین می شود که در صورت مشکل برای هر یک از این تاسیسات تامین آب برای مناطق مربوطه آن از سایر منابع ممکن نخواهد بود و همین موضوع علت احداث رینگ(حلقه) آبی تبریز را مهمتر کرده است.

وی با بیان اینکه طول رینگ جنوبی تبریز ۲۷ کیلومتر است گفت: این رینگ به خط انتقال آب از زرینه رود وصل است و با اتصال آن به رینگ شمالی که در آینده ایجاد می شود علاوه بر اینکه آب پایدار و با کیفیت یکسان در اختیار شهروندان قرار می گیرد چاه های تامین آب تبریز در دامنه سهند نیز بسته می شود.

آقای غفارزاده ادامه داد: رینگ جنوبی آب تبریز شامل زیر پروژه‌های مخزن ١٠ هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت سه مترمکعب بر ثانیه، مخزن ١٠٠ هزار مترمکعبی و خط انتقال به طول ٢٧ کیلومتر در قطرهای یک هزار و ۶۰۰ ، یک هزار و ۴۰۰ و یک هزار میلی متر است.

وی همچنین به پیشرفت ۹۸ درصدی مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز اشاره کرد و گفت: برای این طرح یک هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت روز هزینه شده است و با بهره برداری از آن مجموع ظرفیت مخازن آب تبریز به ۴۵۰ هزار مترمکعب می‌رسد و تاب آوری تبریز را به میزان حدود ۶ ساعت افزایش می‌دهد.

برچسب ها: انتقال آب ، وزیر نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار