تا سال آینده ۲۰۸ اتوبوس جدید به ناوگان عمومی کرج اضافه می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: ۲۰۸ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری کرج خریداری شده که طی امسال و سال آتی به مجموعه اضافه خواهد شد.

محسن امیدوارحسینی با اشاره به اینکه عصر امروز (۲۱ تیر)، ۲۲  دستگاه ون تاکسی و ۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه می‌شود، اظهار کرد: ۲۰۸ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری کرج خریداری شده که طی امسال و سال آتی به مجموعه اضافه خواهد شد.

او افزود: اولویت تزریق این اتوبوس و ون‌ها به خطوط مناطق کم برخورداری است که مسافران به دلیل تعداد محدود اتوبوس ها در جابه جایی با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری کرج  با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های قدیمی سطح شهر کرج هم  در مرحله اورهال هستند؛ ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری کرج برای سال جدید برنامه‌های فراوانی جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل شهری در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دارد، گفت: این برنامه‌ها باید به سرعت اجرایی شود تا شاهد یک سال طلایی برای حمل و نقل عمومی در شهر کرج باشیم.

او افزود: با توجه به رشد سریع جمعیت در شهر کرج و معضلاتی که در زمینه ترافیک و آلودگی هوا گریبانگیر شهروندان کرجی است، باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در حوزه ناوگانی آن یعنی افزایش تعداد اتوبوس‌ها و نوسازی ناوگان تاکسی و ون‌ها اقدام شود.

امیدوار حسینی با اشاره به خرید اتوبوس‌های تازه و اورهال و بازسازی ناوگان تاکسی‌های ون در کرج گفت: برای مبارزه با مسئله آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک باید مردم را تشویق به استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل به جای خودروی شخصی بکنیم.

او گفت: در این راستا تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین راه‌اندازی سریع‌تر خطوط بی‌آر تی و قطار شهری امری ضروری برای آینده شهر است و این مهم باید به سرعت محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۰۹:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
با عرض سلام و خسته نباشید. بنده ساکن مهرشهر کرج هستم و به علت رفت و آمد کاری به تهران هر روز از اتوبوس برای رفت و آمد تا مترو استفاده می کردم ولی متأسفانه از تابستان 1402 وضعیت سیستم اتوبوسرانی کرج بسیار افتضاح و سرگردان شده و علاوه بر این که سرویس صبح ها برای خطوط کیانمهر و آق تپه ( ولیعصر) تقریباً حذف و قطع شده و مسافران در اغلب روزها ناچارند از تاکسی با کرایه های گزاف استفاده کنند، روزانه بین 15 الی 30 دقیقه ناچارند منتظر آمدن اتوبوس باشند، شاید فرجی شود. آیا برای استانی که حدود 7 میلیون جمعیت دارد و قریب به اتفاق رفت و آمدها به ویژه مترو از اتوبوس می باشد، این اندازه اتلاف وقت و عدم رسیدگی و نبود اتوبوس در قرن 22 مضحک و حقارت بار نیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آیا کارکنان سازمان عریض و طویل اتوبوسرانی و دوربین های سطح شهر، این مسایل و گرفتاری های اولیه شهروندی را نمی بینند؟