طرح‌های جدید بهره مندی از سلول‌های بنیادی بند ناف در کشور

مدیر امور نمایندگی بانک خون بند ناف کشور گفت: برای بهره مندی از خون بند ناف در درمان بیماری‌های غیر خونی و راه اندازی پالایشگاه زایمانی دریافت سلول‌های بنیادی برنامه ریزی شده است.

جوشقانی در دامغان مدیر امور نمایندگی بانک خون بند ناف کشور گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف تاکنون برای درمان بیماری‌های خونی مانند تالاسمی و اواع سراطان‌های خون استفاده می‌شد، ولی با انجام مطالعلات و تحقیقات بالینی، از مرداد ماه بهره مندی از این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های غیر خونی مانند فلج مغزی، اتیسم و دیابت را آغاز می‌کنیم.

وی همچنین از راه اندازی پالایشگاه زایمانی برای ذخیره فرآورده‌های حاصل از زایمان نظیر خون و بافت بند ناف، مایع پرده آمینیوتیک و ذخیره جفت جنینی در تهران تا پایان سال خبر داد و افزود: نمونه‌های بند ناف در تانک‌های آبی نیتروژن مایع وارداتی با دمای ۱۹۶ درجه سانتیگراد زیر صفر نگهداری می‌شود که با تلاش یک شرکت دانش بنیان، این تانک‌ها بومی‌سازی شده است.

جوشقانی خاطرنشان کرد: هر ماه بیش از ۲ هزار نمونه خون بند ناف در کشور جمع آوری می‌شود و با استقبال خانواده‌ها از این موضوع، در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در کشور جمع آوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.