کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی با کتاب در مسیر دانایی بال گشودند

نخستین مرحله از طرح توزیع کتاب موسوم به در مسیر دانایی بر بال کتاب با رسیدن ۱۰هزارو ۴۲۰ جلد کتاب به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

  روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان،  محمدرضا سالاری  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: کتاب‌های نخستین مرحله از طرح  در مسیر دانایی بر بال کتاب ، در میان استقبال اعضا، به کانون استان رسید.

وی  گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ی مجموعه‌ی کانون پرورش فکری، که هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز شد، افزودن ۳ میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کشور است.

محمدرضا سالاری با ذکر این نکته که این طرح در چند مرحله انجام خواهد شد، عنوان کرد: در نخستین مرحله از طرح توزیع کتاب موسوم به «در مسیر دانایی بر بال کتاب» ۹۰ عنوان در قالب ۱۰۴۲۰ جلد به سیستان و بلوچستان رسید که به مجموع ۲۲۴ هزار جلد کتاب مراکز استان افزوده خواهد شد.

وی هم‌چنین با بیان شعار این طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به اهمیت کتاب و کتابخوانی، به عنوان یکی از نیاز‌های هر شخص، اشاره کرد و افزود: این کتاب‌ها در راستای پاسخ به همین نیاز کودکان و نوجوانان است تا در مسیر دانایی گام برداند.

سالاری هم‌زمان با ورود این کتاب‌ها به استان، در میان اعضای مشتاق کانون، که به پیشواز آمده بودند، حاضر شد و این اتفاق فرهنگی را به آنان تبریک گفت و توصیه کرد در اوقات فراغت خود، زمان ویژه‌ای برای مطالعه در نظر بگیرند.

تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال می‌شود.

  مرحله اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز و تا هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار