جام کشتی‌آزاد بوداپست/ رویارویی دوباره نخودی با برنده باروز؛ مصاف جوان با زاندانبود مغولی

با انجام قرعه‌کشی آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، ۷ کشتی‌گیر کشورمان حریفان خود را در بوداپست شناختند که محمد نخودی در صورت کسب برد در مبارزه اولش، در دور دوم حریف مارستلر آمریکایی است.

رقابت‌های بین المللی کشتی جام آندره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی از فردا (پنج شنبه) در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.
قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف زاندانبود از مغولستان می‌رود. میلاد والی زاده نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با لهر از آلمان کشتی می‌گیرد. نمایندگان کشورمان تا دیدار فینال رو در روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۱۴ شرکت کننده دارد، امیرمحمد یزدانی در دور نخست به مصاف آنتال از مجارستان می‌رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم با برنده مباره میان توکتومابتوف از قرقیزستان و آنچوگین از قزاقستان مبارزه می‌کند. در آنسوی جدول محمد بخشی در دور نخست به مصاف کوسیاک از اوکراین می‌رود و در صورت پیروزی در این مبارزه، در دور دوم با برنده کشتی میان حسین از مصر و کولیس از کانادا مصاف می‌دهد. دو نماینده کشورمان تا دیدار فینال به هم برخورد نمی‌کنند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که با حضور ۱۶ نفر برگزار می‌شود، محمد نخودی در دور نخست به مصاف مارشل از اتریش می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان ساری از ترکیه و مارستیلر از آمریکا می‌رود. در همین گروه علی سوادکوهی در دور اول با دومانیتسکی از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میران آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان و لوکاس از مجارستان می‌رود. دو نماینده کشورمان تا مرحله نیمه نهایی با هم برخورد نخواهند کرد.

به گزارش تسنیم، نخودی و سوادکوهی سال گذشته هم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، به تورنمنت تونس اعزام شدند و هر دو نیز با مارستلر آمریکایی کشتی گرفتند که نخودی موفق شد با امتیاز بالا مارستلر را شکست دهد. مارستلر امسال در فاینال ایکس آمریکا جردن باروز را شکست داد و صاحب دوبنده وزن ۷۹ کیلوگرم تیم ملی این کشور شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، امیرعلی آذرپیرا در گروه اول به مصاف میرانی مایسورادزه از گرجستان، دنیس شالیوک از اوکراین و زاهید والنسیا از آمریکا می‌رود.

بر اساس برنامه اعلام شده مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد روز پنج شنبه، رقابت‌های اوزان ۶۱، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم روز جمعه برگزار می‌شود.

گفتنی است این مسابقات بعنوان مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی در اوزان ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس دم دار
۱۴:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
نه تی وی نه اینجا نمیگن پخش این مسابقات لعنتی چه ساعتیه..
آخرین اخبار