پرداخت پنج میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای آبان پارسال تاکنون ۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص پرداخت کرد.

 سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گفت: خرداد ماه امسال ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۸۰ پرونده بیماران خاص و سخت درمان کهگیلویه و بویراحمد که از سال ۱۴۰۱ پذیرش شده بود برای پرداخت به امور مالی ارسال شد.
 
محسن عزیزی افزود: از پارسال تاکنون هفت هزار و۲۰۰ بیمار خاص در استان شناسایی شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.
 
وی تاکید کرد: هزینه درمان این بیماران در مراکز دولتی تا بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی و در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدمات شیمی درمانی، رادیو تراپی، اسکن‌های خاص و آزمایش، پذیرش می‌شود.
 
سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دچار بیماری‌های وابسته به دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر در سامانه بیمه سلامت ثبت می‌شوند.
 
عزیزی افزود: در سوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و سخت درمان در کشور رونمایی شد.
 
وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان معادل حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های ایثارگران)، دفترچه‌های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.