بیمه روستائیان و عشایر سمنان ۱۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: بیمه روستائیان و عشایر استان ۱۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

محمد فرزاد مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر استان سمنان درباره شرایط بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان بیان کرد: بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر تنها بیمه اجتماعی کشور است که اختیاری محسوب می‌شود یعنی فرد در زمان مراجعه به دفاتر کارگزاری به صورت اختیاری درآمد ماهانه خود را در یکی از سطوح ده گانه تا سقف هفت و نیم میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیمه اختیاری است بازرسی نیز در کار نخواهد بود و ملاک همان اظهار مردم است، گفت: بعد از اینکه فرد درآمد خودش را به صورت اختیاری اعلام می‌کند پنج درصد که رقمی حدود ۶۲ هزار و ۵۰۰ یا ۳۵۵ هزار تومان است را می‌تواند به صورت سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله واریز کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان با بیان اینکه دو برابر مبلغ واریزی مردم، توسط دولت به عنوان حق کارفرما واریز می‌شود، ابراز کرد: این بیمه تلاش دارد که به مردم روستا‌ها و عشایر کمک کند، اما به هر صورت واریز بر حسب اعلام خود افراد سالانه یا ماهانه است.

فرزاد با بیان اینکه سهمیه جذب در استان برای این بیمه اندک است، گفت: در این استان ۳۲ هزار بیمه اصلی داریم که با افراد تحت تکفل، ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند.

وی با بین اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سمنان در سال گذشته تمام سهمیه خود را جذب کرده و در چند ماه اول سال ۱۴۰۲ رتبه اول کشور در تقاضا برای سطوح بالا را داریم، گفت: متقاضیان اگر مشکل پرداخت دارند و هزینه بیمه برایشان دشوار است، می‌توانند با کاهش سقف درآمدی، مبلغ کمتری را واریز کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان با بیان اینکه البته این دسته از مردم از کمک کمتر دولت نیز برخوردار خواهند شد و در زمان بازنشستگی، حقوق معادل واریزی خودشان را دریافت می‌کنند، ابراز داشت: برای افرادی که در زمان ثبت نام سنی بالای ۵۰ سال داشتند، معادل حداقل ۱۵ سال واریزی صورت خواهد گرفت و افرادی که سن بالاتری دارند حداکثر همان ۳۰ سال مانند دیگر بیمه‌ها رقم خواهد خورد.

فرزاد افزود: بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و … در زمره خدمات این بیمه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.