دوام حیات تامین اجتماعی نیازمند سیاست گذاری نوین/تبیین اهمیت تولید به جای سفته بازی و دلالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه تداوم فعالیت سازمان تامین اجتماعی نیازمند سیاست گذاری‌های نوین است، گفت: در راستای ایجاد رفاه عمومی و اشتغالزایی باید اهمیت تولید برای کارجویان و فعالان عرصه کار و تولید تبیین شود نه اینکه سفته بازی و دلالی در جامعه رواج یابد.

وحید خداپرست ضمن تبریک روز تامین اجتماعی گفت: وضعیت سال گذشته فارس از نظر روابط کار که مهمترین بخش ارتباط جامعه کارگری با دولت است مطلوب بود که بخش اعظم آن به ارتباط خوب جامعه کارگری و کارفرمایی با دولت باز می‌گردد.

او ادامه داد: در فضای همدلی و هم افزایی مطالبات و پیگیری‌های جامعه کارگری فارس پیگیری می‌شود که در این راستا در چارچوب قانون خود را موظف به پیگیری مطالبات این قشر می‌دانیم.

خداپرست، از پیشکسوتان جامعه کارگری و فعالان این عرصه درخواست کرد که در خصوص کارجویان و اشتغالزایی و فرهنگ سازی این بخش برنامه ریزی کرده تا کارجویان با اهمیت تولید آشنا شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال طی یک دهه گذشته، گفت: اهمیت تولید باید به ذهن کارجویان و فعالان عرصه کار و تولید تبیین شود.

خداپرست گفت: در بعضی مشاغل این استان نیازمند نیروی کار ماهر هستیم که کارجوی متقاضی این کار‌ها در استان وجود ندارد از این رو از فعالان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی درخواست می‌شود که به سیاست گذاران حوزه اشتغال استان کمک دهند تا برای جوانان هم این مسأله تبیین شود تا اینکه به جای توسعه دلالی و سفته بازی در جامعه، سرانه تولید کشور افزایش یابد.

او تاکید کرد: فرهنگ سازی در این زمینه می‌توان به رونق تولید منجر و زمینه تحقق شعار سال نیز فراهم شود.

خداپرست با بیان اینکه مطالبات جامعه کارگری در چارچوب قانون همواره پیگیری می‌شود، گفت: برای تداوم حیات تامین اجتماعی نیازمند سیاست گذاری جدید در این حوزه هستیم، همچنین توسعه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: در کنار پیگیری مطالبات سازمان تامین اجتماعی باید زمینه تقویت این سازمان نیز فراهم شود.

خداپرست در ادامه به نیاز‌های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال اخیر تکمیل بیمارستان شماره ۲ تامین اجتماعی در شیراز با جدیت زیادی در حال پیگیری است که فاز اول این پروژه نیز به اتمام رسیده و تلاش برای تکمیل سریعتر این مرکز درمانی در حال انجام است که باید منابع مورد نیاز برای ساخت و تجهیز این بیمارستان نیز جذب شود.

او به قانون بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: این قانون کمکی به جامعه تولید و همچنین صندوق تامین اجتماعی است که باید با کارشناسی دقیق تداوم یابد.

خداپرست ادامه داد: افتتاح چندین مرکز مشاوره در کارگاه‌های بزرگ فارس از جمله اقداماتی بوده که در یکسال گذشته به جد پیگیری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: استان رتبه یک تشکلات کارگری از نظر تعداد نسبت به جمعیت کارگری را داراست و امسال با برنامه ریزی تشکیلات جدیدی در حوزه کارگری تاسیس خواهد شد تا پیگیری مطالبات کارگران و کارفرمایان با قدرت بیشتری دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار