مهم‌ترین فلسفه حجاب، اعلام خط فکری و اعتقادی انسان‌هاست

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بر اساس تعالیم قرآن کریم، زنان جامعه دینی بایستی حجاب را رعایت کنند.

علی نظری در کارگاه گفت‌وگومحور زیست عفیفانه که با همت مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان، معاونت خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه و هیأت آل‌یاسین در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره احزاب و فلسفه حجاب و عفاف، این مهم را  نوعی علامت و نشانه و راهنمای راه حقیقت و کمال دانست.

وی افزود: بر اساس تعالیم قرآن کریم، زنان جامعه دینی بایستی حجاب را رعایت کنند.

نظری، مهم‌ترین فلسفه حجاب را اعلام خط فکری و اعتقادی انسان‌ها دانست که بر اساس این خط فکری و اعتقادی، انسان اعلام می‌کند اجازه تعرض به حقوق و کرامت خود را به دیگران نمی‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: مفهوم زیست عفیفانه همان شهر پاک است که با فطرت انسان، سازگاری دارد.

زن مدنظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا در امور جامعه است

در ادامه این مراسم، مشاور امور بانوان دانشگاه لرستان و دبیر امور زنان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، در سخنانی، انقلاب اسلامی را رویدادی توحیدی و الهی دانست که جایگاه زن را بر پایه تعالیم دینی و شرعی، تعریف و عملیاتی کرده است.

وی افزود: نگاه انقلاب اسلامی به زن  نگاهی فاخر است و عفاف و حجاب برای این بوده که گفتمان انقلاب اسلامی به زن اهمیت داده تا با حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف جامعه حضور اثرگذار داشته باشد.

میثاق حیدری بیان کرد: جایگاه زن در اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی  بسیار ارزشمند و برآمده از الگوگیری از سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) است.

وی تاکید کرد: زن مدنظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا در امور جامعه است؛ در حالی‌که نقش اساسی در تقویت نهاد خانواده را نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار