۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید کارخانه شمش فولادی سنقر

مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان سنقر گفت : کارخانه تولید شمش فولادی سنقر هم اکنون ۷۰ نفر اشتغالزایی دارد که با تکمیل زنجیره تولید این رقم به ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مجید سعیدیان مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان سنقر گفت : طبق پروانه سالیانه ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید ما شامل ۱۰۰ هزار تن شمش فولاد و ۱۰۰ هزار تن بریکت سرد است.

وی اصلی‌ترین مشکل برای تکمیل ظرفیت تولید را مشکل برق صنعتی در شهرک صنعتی سنقر عنوان کرد و افزود: به دلیل مرزی بودن استان کرمانشاه با نگاه صادرات محور در منطقه سنقر سرمایه گذاری کرده ایم چرا که از نظر کیفی استاندارد لازم برای صادرات به کشور‌های آسیایی و اروپایی را داریم.

سعیدیان گفت: آزمایشگاه مجهزی در استان قزوین داریم که تولیدات استان کرمانشاه را نیز پوشش می‌دهد و حتی برنامه داریم به عنوان آزمایشگاه مادر به شرکت‌ها و استان‌های دیگر نیز خدمات بدهیم.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان نگاه صادرات محور در محصولاتش دارد و در کارنامه اش صادرات مقاطع و شمش فولادی به ۱۴ کشور وجود دارد.

سعیدیان افزود: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان موفق شده تا در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ میلیون و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد و این رقم برای ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص علت انتخاب به عنوان صنعتگر نمونه استان کرمانشاه در روز ملی صنعت و معدن نیز بیان داشت: ما یک سالی است که در شهرک صنعتی سنقر تولید داریم و، چون مسئولان دیدند که واقعا در استان کار و تولید می‌کنیم به همین دلیل صنعت گر نمونه شدیم.

سعیدیان دولت را اصلی‌ترین حمایت گر بخش خصوصی دانست و گفت: اگر این پشتیبانی باشد می‌توانیم در صنعتی که حرفه ماست به سرعت نتایج خوبی در ارائه محصولات و صادرات داشته باشیم چرا که خود را متعهد به تولید محصولات با کیفیت به منظور صادرات و نیز ایجاد اشتغال می‌دانیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار