پیش بینی عبور اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور از مرز چذابه برای اربعین حسینی

فرماندار دشت آزادگان گفت: اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور درصورت تائید نهایی مرکز و تعیین مرز چذابه برای تردد، امسال از این مرز به کربلا مشرف خواهند شد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: لازمه انتخاب مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی تامین امکانات و رفاه بیشتر است و هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت کشور و بازدید‌های مستمر مسئولان کشوری و استانی از این مرز برای آماده سازی فضای استقبال شایسته از زائران اربعین حسینی انجام شده است.

سیلاوی گفت: پیش از این در مراسم اربعین حسینی اتباع خارجی در استان خوزستان تنها از مرز شلمچه امکان تردد داشتند، وضعیت کنونی پایانه مرزی چذابه و امکانات ویژه موجود در این مرز برای استقبال از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در حوزه زیرساخت و همچنین محل‌های تردد زائران اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا در حال اصلاح، تکمیل و بهسازی است و تلاش داریم بهترین شرایط را برای رفاه حال زائران ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان می‌گوید: طرح‌های جدید پیشنهادی برای باز کردن گره‌های ترافیکی و کاهش تجمع انسانی در مراسم اربعین امسال ارائه شده که این مشکلات امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر و روانتر خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: هماهنگی و همکاری خوبی میان استان خوزستان و کشور عراق برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجود دارد و تلاش می‌شود مشکلات مربوط به پایانه مرزی عراق و گذرنامه نیز برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.