افزایش ۱۸ درصدی پرواز‌های فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: تعداد کل پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت.

آقای آذری گفت: تعداد کل پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه تبریز در ماه گذشته به یک هزار و ۲۲۱ فروند رسید که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۱ فروند بود.

وی اظهار کرد: در بخش مسافری افزایش هشت درصدی را در فرودگاه تبریز شاهد هستیم و میزان مسافر جابجا شده از ۱۲۹ هزار و ۳۳ نفر در خرداد سال گذشته به ۱۳۹ هزار و ۳۷۴ نفر در خرداد امسال رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: در بخش باری نیز شاخص آماری این فرودگاه در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد یافته به طوری که میزان ارسال و پذیرش بار از حدود یک هزار و ۲۲۶ تن به بیش از یک هزار و ۲۷۶ تن در خرداد ماه امسال رسید. 

آقای آذری ادامه داد: طبق اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تنها فرودگاه در بین فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان و بندرعباس بود که در خرداد ماه امسال در هر سه بخش پرواز، مسافر و ارسال و پذیرش بار به رشد شاخص‌های آماری دست یافت.

وی یادآور شد: هفت فرودگاه پرترافیک در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد پرواز‌های داخلی و جابجایی مسافران با کاهش یک تا ۲۸ درصدی در تعداد پرواز‌ها و ۲ تا ۳۲ درصدی در تعداد مسافران مواجه بودند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: در بخش پرواز‌های داخلی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نیز شاهد بیشترین رشد شاخص‌های آماری بود به طوری که با وجود آمار کاهشی هفت فرودگاه برتر کشور در این بخش، این فرودگاه در آمار پرواز، مسافر و بار به ترتیب از افزایش ۹، ۱۲ و ۱۶ درصدی برخوردار است.

آقای آذری افزود: تعداد پرواز‌های داخلی این فرودگاه در خرداد ماه امسال از ۸۵۲ پرواز مدت مشابه سال گذشته به ۹۳۰ پرواز، تعداد مسافر از ۱۰۳ هزار و ۲۹۸ نفر به ۱۱۵ هزار و ۸۴۰ مسافر و بار جابجا شده در این مدت از حدود ۷۳۰ تن به بیش از ۸۴۹ تن رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار