تجلیل از قهرمانان هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای فارس

در مراسمی با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از قهرمانان و مدال‌آوران هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان تجلیل و قدردانی شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای این استان، گفت: رغبت کم ورزشکاران رشته‌های ذیل این هیئت ورزشی، به حضور در میادین، توسعه این ورزش‌ها شتاب کمتری داشته است.

سرافرازشکوهی ورزش راهکار مناسبی برای پیشگیری، کنترل و جلوگیری از تشدید بیماری‌ها ذکر و اضافه کرد: این موضوع باید بیش از گذشته در بیــن بیماران خاص و پیوند اعضا فرهنگسازی شده تا رغبت به حضور در عرصه ورزش و عضویت در این هیئت بیشتر شود.

او همچنین گفت: خانواده‌های ایـن بیماران برای آنکه فرزندانشان شناخته نشده و برای آنان مشکلی ایجاد نشود، تمایلی به حضور فرزندانشان و تشویق آنان به حضور در عرصه ورزش را ندارند، حال آنکه فعالیت‌های ورزشی بر روند بهبود این بیماران بسیار اثرگذار است.

شکوهی ادامه داد: برخی افراد به دلیل ترس از پس زدن عضو پیوندی و ایجاد شرایط خطرناک برای آنان به سمت ورزش حرکت نمی‌کنند و حال آنکه انجام فعالیت‌هــای ورزشی کیفیت زندگی را بین علاقه‌مندان افزایش داده و تأثیرگذار است.

او با اشاره به تاثیرات ورزش و فعالیت‌های بدنی کنترل شده و علمی بر روند بهبودی افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و دریافت کننده عضو، گفت: هدف ما حضور موثر این گروه از افراد جامعه در عرصه‌های محلی، ملی و جهانی ورزش است.

سرپرست هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مطلوب موجود در این جامعه ورزشی گفت: تمام تلاش‌ها معطوف به استفاده مناسب از همه ظرفیت‌ها برای موفقیت ورزشکاران فعال است.

محمد هاشم‌پور گفت: مطابــق مصوبات وزارت ورزش و جوانــان، الزم است به هیئت بیماران خاص بدون رقابت بــا سایر هیئت‌ها، سالن و امکانات ورزشی داده شود، در فارس هم علیرغم همه محدودیت‌های امکاناتی انتظار داریم برای حضوری موفق در رقابت‌های ملی مورد حمایت قرار گیریم.

او گفــت: قطعا در همه رشته‌های ورزشی کــه مسابقات آن در کشور برگزار می‌شود حضـور خواهیم داشت و در سطح مسابقات بین‌المللی نیز از ورزشکاران اعزامی حمایت ویژه می‌کنیم.

هاشم‌پور یکی از برنامه‌های این هیئت را سازماندهی هیئت‌های شهرستانی و کمیته‌های مختلف استانی ذکر کرد و گفت: بحث آموزش و ارتقاء دانش آگاهی مربیان با هدف رشد و پویایی ورزشکاران به شکل ویژه مد نظر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.