۶۰ درصد آب مورد نیاز استان مرکزی از منابع سطحی تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد آب مورد نیاز این استان با هدف دسترسی آسان مشترکان، از منابع سطحی تامین می‌شود.

حشمت‌الله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد آب موردنیاز نیز از طریق آب‌های زیرزمینی که کیفیت آن مورد تایید مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب استان است، تامین می‌شود.
وی بیان کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز استان مرکزی برای ۳۵ شهر و حدود ۸۶۳ روستای تحت پوشش فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه بیان کرد: رویکردهای فرهنگی جامعه مبتنی بر اصل سازگاری با کم‌آبی است و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی در مصرف آب از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در مدیریت مصرف است.

عباسی اظهار کرد: سال‌ها است که حفاظت از منابع آب و استفاده درست و بهینه آغاز شده و آنچه در اصلاح الگوی مصرف و دستیابی به فرهنگ مصرف بهینه اهمیت دارد، تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم، حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی به این امر است.

وی در ادامـه، مقولـه مدیریـت عرضـه و تقاضا را به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب آشامیدنی توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت پساب در صنایع و فضای سبز و همچنین بهره‌برداری درست از منابع آبی در استان و صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط کنونی ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: شـرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارایه خدمات مطلوب‌تر و مدیریت مصرف و نهادیه‌کردن، فرهنگ استفاده صحیـح آب در دستور کار خود قرار گیرد.

عباسی، اولویـت نخسـت این شـرکت را تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی و ارایه خدمات مطلـوب به شهروندان دانست و عنوان کرد: نسبت به وضعیت منابـع آبی و ظرفیت‌های عرضـه و تقاضای آب در نقاط مختلف اسـتان، خدمات قابل توجهی به مشـترکین شـهری و روستایی ارایه شـده اسـت.

وی افزود: اجرا و اتمام تعداد قابل توجهی از طرح‌های آبرسانی نیمـه‌تمام که عملیات اجرایی آنها از سنوات قبل آغـاز شده بود، اصلاح و توسعه ۱۳۱ کیلومتـرخـط انتقـال آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه ۲۰۵ کیلومتر شـبکه توزیع، ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب مخـزن ذخیره آب، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه آب و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه‌خانه آب فرمهین، ساخت سه باب ایستگاه پمپاژ آب، فروش هشت هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب آب و ۲ هزار و ۲۴۵ فقره انشعاب فاضلاب از اهم اقدامات این شرکت در شهرها و روستاهای استان مرکزی در سال گذشته بود.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.