مسائل غیبت کارکنان در منابع انسانی وزارت نفت حل و فصل شود

مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت گفت: مسائل غیبت کارکنان قبل از ارسال به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری در واحد مددکاری اداری منابع انسانی این وزارتخانه حل و فصل شود.

علیرضا علیان‌نژاد روز شنبه در نشست تخصصی نظارت و برخورد در حوزه نظام رسیدگی به تخلفات اداری مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: آموزش قوانین و مقررات اداری برای کارکنان اهمیت بسیار بالایی دارد چون آشنایی کارکنان با قوانین و مقررات موجب کاهش سطح تخلف‌های اداری می‌شود.

وی در خصوص تخلف غیبت کارکنان افزود: قبل از ارائه گزارش غیبت کارکنان به هیأت‌ها شایسته است واحد مددکاری اداری منابع انسانی به علت‌یابی و آسیب‌شناسی در این خصوص پرداخته و چنانچه غیبت کارمند جنبه‌ موجه داشته باشد در همان واحد مددکاری موضوع حل و فصل شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت تصریح کرد: با انجام چنین مسیری و اقدامی در واحد مددکاری و اجتماعی منابع انسانی شرکت‌های زیرمجموعه، دیگر ضرورتی به ارائه‌ گزارش برای ارجاع موضوع به هیأت رسیدگی به تخلف‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می‌تواند تنها یک شغل دولتی را عهده‌دار باشد، متخلف از این قانون به انفصال بین ۳ تا ۶ ماه محکوم می‌شود.

علیان‌نژاد گفت: امید می‌رود در سایه همدلی و کارگروهی تمام مسائل و مشکلات برطرف و مسیر در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور هموار شود و شاهد عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان باشیم.

ارجعیت پیشگیری بر برخورد با تخلف

دبیر هیات عالی نظات بر تخلفات اداری گفت: در کنار برخورد با تخلف باید از ظرفیت‌های پیشگیری به شکل ویژه استفاده شود.

علی دستافر با اشاره به مسائل مهم سلامت اداری در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی افزود: در حوزه‌هایی که تخلفات از جنس موارد مالی است باید وصف بازدارنگی داشته باشد و خیلی سخت و با جدیت برخورد شود و هیچ‌گونه اغماضی در این خصوص جایز نیست.

وی تاکید کرد: آرای هیات باید وصف بازدارنگی داشته باشد.

دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری گفت: رسیدگی‌ها نباید در هیات‌ها آنقدر طولانی باشد که موجب اطاله رسیدگی به مسائل شود چون همین امر می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

دستافر اضافه کرد: شناسایی عوامل بروز تخلف و توجه جدی به آسیب‌شناسی و علت‌یابی تخلفات باید در اولویت دستگاه‌ها قرار بگیرد و به صورت جدی آن را دنبال کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در زمان حاضر متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده گانه در شرایط بسیار گرم آب و هوا مشغول به انجام عملیات تعمیرات اساسی هستند و خوشبختانه تاکنون طبق برنامه و با کیفیت مناسب در حال انجام است.

احمد باهوش افزود: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم و با حمایت‌ها و رهنمودهای وزیر نفت و مدیران ارشد وزارت‌خانه اقدامات شایسته‌ای در قطب تولید گاز کشور برای تولید پایدار گاز و رفع مشکلات کلیدی محقق شده و امید می‌رود این دستاوردهای بسیار بزرگ تداوم داشته باشد و شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

وی ادامه داد: میزان تخلفات کارکنان در این مجتمع به میزان بسیار اندک و به ندرت بوده که نشانه تعهد سازمانی برای انجام وظایف محوله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.