نتایج مطالعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

ایران رتبه اول تولید علم بازی‌های رایانه‌ای در منطقه

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ایران رتبه اول تولید علم بازی‌های رایانه‌ای در منطقه و کشور‌های اسلامی را دارد.

نشست خبری ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. 

در این نشست محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره رویداد بازی‌های جدی گفت: طبق پیمایشی که بنیاد ملی بازی رایانه‌ای در سال گذشته انجام داد، متوسط سن بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در ایران به ۲۳ سال رسیده است. طبق پیمایش دوسالانه ما هر سال این متوسط سن در حال افزایش است. به عنوان مثال، در کشور امریکا متوسط سن بازیکنان به ۳۳ سال رسیده است. 

حاجی‌هاشمی ادامه داد: به مرور بازی به عنوان رسانه جدی جای خود را در کنار خانواده‌ها باز می‌کند. از آنجایی که اسم این رسانه بازی است، معمولاً به عنوان رسانه تاثیرگذار جدی گرفته نمی‌شود. طبق پیمایش ما ۳۴ میلیون نفری که در ایران بازی می‌کنند و متوسط سن‌شان ۲۳ سال است، روزانه حدود یک ساعت و نیم بازی می‌کنند. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در سال‌های گذشته رویداد علمی بازی‌های جدی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شد و امسال ششمین دوره از این رویداد را با رویکرد گردشگری، سلامت و آموزش با کمک دستگاه‌های علمی و فرهنگی در کشور برگزار می‌کنیم. بازی‌های جدی به بازی‌های گفته می‌شود، که از ابتدا با هدف علمی و فرهنگی تولید شده است. از بازی‌های جدی می‌توان در جهت حل مسائل کشور کمک کرد. 

وی با اعلام این خبر که طبق مطالعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه هنر اسلامی تبریز، جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم بازی‌های رایانه‌ای رتبه اول منطقه و کشور‌های اسلامی و رتبه ۱۸ دنیا را دارد، گفت: در این مطالعه تمام زمینه‌های بازی‌های رایانه‌ای از جمله نقش هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای، موضوع بازی‌های جدی، بازی‌های موبایلی و کنسولی مورد مطالعه قرار گرفته است. 

حاجی‌هاشمی با بیان اینکه در این مطالعه مشخص شد که تا پایان سال ۱۴۰۱ رتبه ایران در زمینه تولید علم بازی‌های رایانه‌ای رتبه ۱۸ دنیا را دارد، بیان کرد: در سال‌های گذشته در زمینه صنعت بازی‌سازی پیشرفت‌های خوبی داشتیم. الان در کشور شرکت‌های متعدد دانش‌بنیان داریم، که بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی تولید می‌کنند. بعضی از آن‌ها در بازار‌های داخل ۲۰ میلیون نصب و در بازار‌های خارج پنج میلیون نصب بازی دارند. برآورد ما نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ بازی ایرانی در بازار‌های داخلی بیش از یک میلیون نصب بازی دارند. این درحالی است که در سه ابزار اصلی بازی‌سازی تحریم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار