نقش موثر گروه‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بر نقش موثر گروه‌های مردم‌نهاد در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تاکید کرد.

نبی‌الله مرادی در نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست استان با گروه‌های مردم‌نهاد بیان کرد: در راستای پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب، این نشست در دستور کار قرار گرفت. 

او گفت: گروه‌های مردم نهاد با توجه به این‌که برآمده از بطن جامعه و لایه‌های زیرین اجتماع هستند، می‌توانند کمک شایانی در امر مهم فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست پیرامونی داشته باشند.

معاون اداره‌کل محیط زیست فارس گفت: با توجه به این‌که مقوله آب به عنوان پایه اصلی محیط زیست محسوب می‌شود، لذا حفظ و حراست از آن با کمک گروه‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) می‌تواند موثر واقع شود.

امیرحسین مشکین‌فام، مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی و رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز بیان کرد: در میان پروژه‌های ۱۵ گانه طرح مهم احیا و تعادل‌بخشی، پروژه فرهنگ‌سازی را می‌توان در راستای سایر پروژه‌ها از جمله به‌کار گیری گروه‌های گشت و بازرسی، پروژه انسداد، پروژه نصب کنتور بر روی همه چاه‌ها و .... لحاظ کرد.

او گفت: بر این اساس مقوله فرهنگ سازی مهم تلقی می‌شود و می‌توان امیدوار بود بهره برداران در همه بخش‌های شرب و بهداشت، صنعت، خدمات و کشاورزی با سر لوحه قرار دادن فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به نفوذ کلام خوبشان در اجتماع و در میان بهره‌برداران به ویژه صاحبان چاه‌های کشاورزی می‌توانند در مقوله فرهنگ‌سازی کمک‌رسان دولت باشند.

در ادامه مجید تقی‌خانی، دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی فارس طی سخنانی آموزش بهره‌برداران را بسیار مهم تلقی کرد.

او گفت: چنانچه دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و صاحبان چاه‌های کشاورزی برگزار شود، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در برگزاری و آموزش فرهنگ مصرف بهینه آب همچنین توصیه به رعایت الگوی کشت و سایر مواردی که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، کمک کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار