جمع آوری بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقه در استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: پارسال ۱۳ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان صدقه در استان جمع آوری شده است.

همت امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: ۱۱۳ هزار و ۵۵ صندوق صدقه داریم که سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان صدقه در استان جمع آوری شده است.

امانی ادامه داد: بیشترینه جمع آوری شده با ۴۹ هزار و ۷۸۱ صندوق در شهرستان قزوین و با رقمی بیش از شش میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان بوده که صدقه جمع آوری شده هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه صرف شده است.

رضا کارگر مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین  عنوان کرد: بیش از دو میلیارد تومان از صدقه جمع آوری شده برای امور مسکن نیازمندان شامل کمک به احداث و تکمیل مسکن مددجویان و کمک به تعمیر و خرید مسکن مددجویان صرف شده است.

کارگر گفت: بیش از ۹ میلیارد تومان از صدقه جمع آوری شده نیز برای کمک به ازدواج نیازمندان، کمک‌های موردی، تأمین لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه فرانشیز، تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج، ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به اسکان موقت مددجویان در قالب اجاره و ودیعه و کمک به ارائه خدمات حقوقی مددجویان صرف شده است.

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیارد تومان از صدقه جمع آوری شده نیز برای خدمات فرهنگی به دانشجویان و طلاب، آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین شهریه دانشجویان مددجو، کمک به هزینه تحصیلی مددجویان و برگزاری اردو‌های آموزشی، تربیتی و زیارتی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از صدقه هزینه شده در حوزه مسکن بیشترین درصد تخصیص با ۵۹ درصد برای تعمیر مسکن مددجویان بوده و در حوزه فرهنگی بیشترین تخصیص به کمک به تأمین شهریه دانشجویان مددجو اختصاص داشته است.

کارگر اظهارکرد: در حوزه حمایت و سلامت نیز بیشترین تخصص صدقه با ۴۹ درصد برای پرداخت کمک هزینه فرانشیز مددجویان بوده است.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند برای پرداخت سریع‌تر صدقه از طریق کد مهربانی ۰۲۸#*۸۸۷۷* و یا از طریق سایت کمیته امداد اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار