توزیع متوازن استعداد‌ها در رشته‌های تحصیلی وجود ندارد

وزیر علوم گفت: هر شخصی در هر رشته‌ای درس بخواند می‌تواند اثرگذار باشد.

محمد علی زلفی‌گل ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای دانشجویان اعزامی به یونیورسیاد گفت: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که رهرو شهیدان به ویژه سالار شهیدان امام حسین (ع) باشیم.

وی با بیان این که امیداوارم سالم و سلامت به این رویداد اعزام شوید و بازگردید؛ اظهار داشت: میان قهرمان و پهلوان تفاوت است به طوری که قهرمان هر کاری را انجام می‌دهد تا موفق شود، اما پهلوان برای دست یابی به آن مدال دست به هرکاری نمی‌زند و رعایت اخلاق و ادب و وجدان را اولویت خود می‌داند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست آورند ان شاء الله شما قهرمانانی باشید که پهلوانانه رقابت می‌کنید.

وی افزود: دانشجویانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند و توفیق حاصل می‌شود جزء دانشجویان سرآمد خواهند شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هر رشته‌ای زیبایی‌های خودش را دارد. متأسفانه توزیع متوازن استعداد‌ها در رشته‌ها وجود ندارد و نتوانسته‌ایم این مفهوم را برسانم که هر شخصی در هر رشته‌ای درس بخواند می‌تواند اثرگذار باشد.

زلفی‌گل با بیان این که علوم ورزشی نیز از این گونه رشته‌ها است، تصریح کرد: علوم ورزشی یک رشته عقلی است به طوری که برنامه‌ریزی می‌شود تا پیشگیری رخ دهد و مشکلی برای ما ایجاد نشود، اما رشته‌های علمی به این موضوع می‌پردازد که زمانی که مشکل به وجود آمد چگونه آن را رفع کنیم؛ بنابراین جامعه عاقل جامعه‌ای است که برای ورزش و علوم ورزشی هزینه می‌کند تا مجبور نباشد به حل بحران بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
وقتی یهویی حقوق پزشکان رو چندین برابر کردن خب طبیعیه که هجوم بسمت رشته پزشکی اینقدر زیاد بشه. الان رشته های ریاضی و فیزیک متقاضی ندارن. در سالهای آینده با کمبود شدید دبیر ریاضی و فیزیک و مهندس رشته های مختلف مواجه خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
در این جامعه چه دولت وچه عموم مردم تفکر نکرده اقدام میکنند وبعد به فکر رفع مشکل می افتند.